نخستین جشنواره انار چترود امروز با حضور چشمگیر مردم ومسئولان در بخش چترود کرمان برگزارشد‌.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان امروز در اولین جشنواره انار بخش چترود، با اشاره به اینکه در استان کرمان با محدودیت منابع آبی روبرو هستیم، افزود: استان کرمان در درون بحران آبی کشور قرار گرفته است در این راستا طرح همیاران آب در استان کرمان تدوین و اجرایی شد.

وی به مصوبات طرح همیاران آب همچون الگوی کشت و افزایش بهره برداری اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری جشنوراه های مختلف در کرمان از قبیل جشنواره گردو، تلخون، پسته و ... کار ارزشمندی است و باید در آنها به این نکته اشاره کرد که چاه های آب در استان کرمان از چاه های نفت مهم تر است.

استاندار کرمان با تاکید براینکه بحران جدی در انتظار استان کرمان است، خاطر نشان کرد: استان کرمان باید در همه حوزه ها پیشگام باشد و همچون دوره دفاع مقدس که ستادهای اعزام داوطلبانه وجود داشت، ستادهای اقتصاد مقاومتی محلات و مساجد نیز در استان راه اندازی شود.

رزم حسینی از فرماندار کرمان خواست ، ستادهای اقتصاد مقاومتی محلات و مساجد را به صورت پایلوت در بخش چترود راه اندازی کند و از مدرسین حوزه اقتصادی و کشاورزی برای گفتگوی چهره به چهره با مردم و آموزش آنها به نحو احسن استفاده کند.

وی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی محدود به زمان خاصی نیست بلکه باید به معنای واقعی عملیاتی شود، گفت: علمای دین اولین مسئولین حوزه فرهنگی هستند که باید از ظرفیت های ایجاد شده در استان در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی نسبت به ترویج قناعت، کار و تلاش، برادری و اخوت و ... اقدام نمایند.

استاندار کرمان بر پدید آمدن گفتمان اقتصاد مقاومتی و رایج شدن این گفتمان در جامعه تاکید کرد و افزود: جوانان باید از ظرفیت های ایجاد شده در جهت کارآفرینی و خلق ثروت استفاده نمایند و خیال نکنند که شال بافی کار بی قیمتی است در حالی که نمی توان برای کارهای هنری قیمت تعیین کرد.

در ادامه این آئین حجت الاسلام سام نژاد امام جمعه بخش چترود با اشاره به اینکه در قرآن کریم از میوه بهشتی انار سه مرتبه یاد شده است، افزود: این جشنواره می تواند در جهت شکوفایی استعدادها و معرفی ظرفیت ها و پتانسیل بخش چترود موثر باشد.

بخشدار چترود نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه این جشنواره برای اولین بار و در راستای شعار سال (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) برگزار شده است، یادآور شد: این بخش دارای دو شهر کاظم آباد و چترود است که محصول انار مرغوبی دارد.

محسن نوری با اشاره به موقعیت جغرافیایی بخش چترود که در 40 کیلومتری شمال غرب شهرستان کرمان و در مسیر کرمان زرند قرار گرفته است، گفت: این بخش دارای 17 دهیاری و 80 پارچه آبادی و دارای ظرفیت های بالایی برای رشد و توسعه است.

چترود در فاصله ۴۰کیلومتری استان کرمان قراردارد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: درخشش ، انار ، چترود ، جشنواره ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار