کرمانشاه؛

برگزاری عصر شعرسوختگان حریم عشق

عصر شعر«سوختگان حریم عشق» با حضور وحید قاسمی، شاعر آیینی کشور و تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم در کرمانشاه در محل تالار غدیر مجتمع شهید آوینی کرمانشاه برگزارشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: شعر آیینی ما در ادبیات و در اشعار شاعرانی چون کسایی و ناصر خسرو جایگاه ویژه ای دشته و سنایی نیز در سال های بعد به سرودن اشعار آیینی بسیاری پرداخت.


 وی با اشاره قالب های شعری که سنایی به وسیله آنها اشعار آیینی سروده است گفت: قبل از سنایی هیچ شاعری نداشتیم، که ادبیات آیینی را در قالب مثنوی بسراید.

رحیمی زنگنه ادامه داد:در شعر عاشورایی هم ادبیات ما از غنای بالایی برخوردار است و اگر کرمانشاه را یکی از قطب های ادبیات آیینی بدانیم سخنی به گزاف نگفته ایم.

در سده گذشته شاعری به نام «میرزا احمد الهامی» در کرمانشاه  داشته ایم که اشعار آیینی بسیار سروده اند اما اثر چاپ شده ای از آنها وجود ندارد. از دیگر شاعران کرمانشاهی که در سرودن اشعار آیینی متبحر بوده اما اثر چاپی از آنان به جای نمانده است نیز می توان به بیدل و بسمل کرمانشاهی اشاره کرد.

استان کرمانشاه به واسطه مهاجرت اقوام  مختلف و در مسیر عتبات عالیات بودن جایگاه ویژه ای در ادبیات آیینی داشته و خصوصا در زمان قاجار کانون شعر آیینی کشور بوده است.

شعر خوانی ٨ تن از شاعران آیینی استان و تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم «ستار عباسی» و «محمد کاظمی» از دیگر بخش های این مراسم  بود.

انتهای پیام/ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.