همدان؛

وام بانکی برای آزادی ۱۶ نفر از زندانیان

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: امسال ۹۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با مساعدت ستاد دیه به مبلغ بدهی ۷۲ میلیارد ریال از بند زندان رها شدند.

وام بانکی برای برای آزادی ۱۶ نفر از زندانیان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ یدالله روحانی‌منش اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۹۰ نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد این استان با مبلغ بدهی بیش از ۷۲ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریال از بند زندان آزاد شدند.

وی افزود: از این تعداد افراد ۱۶ نفر دارای محکومیت‌های دیه و ۷۴ نفر دارای محکومیت‌های مالی و مهریه و نفقه بوده‌اند که با مساعدت ستاد دیه آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه از بین افراد تعداد ۸۶ نفر مرد و چهار نفر زن بودند، بیان کرد: مبلغ ۶ میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال از طریق شرکت‌های بیمه برای مجموع تصادفات پرداخت شده که مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال از این مبلغ منجر به آزادی یک نفر از زندانیان شد.

وی گفت: همچنین با ارسال پرونده‌های دیه واجد شرایط به صندوق تأمین خسارت‌های بدنی مبلغی بیش از ۶ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال دریافت و زمینه آزادی ۶ نفر از مددجویان فراهم شد.

روحانی‌منش با اشاره به اینکه ۷ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال نیز به صورت اعسار به تقسیط تأمین و پذیرفته شده است، عنوان کرد: شاکیان پرونده‌ها در شورای حل اختلاف شعبه ۱۱۶ ویژه ستاد دیه مبلغ ۳۳ میلیارد و ۸۹ میلیون ریال گذشت کردند.

وی با اشاره به اینکه چهار نفر از مددجویان با وساطت و راهنمایی ستاد دیه به صورت مشاوره ای از زندان آزاد شدند، افزود: تعداد ۶۳ نفر از مددجویان با پرداخت مبلغ ۷ میلیارد و ۲۳ میلیون ریال به صورت کمک ستاد دیه آزاد شده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه برای آزادی ۱۶ نفر از زندانیان مبلغ ۹ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال وام بانکی پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۹۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شامل انواع تصادفات رانندگی، حوادث کار، انواع بدهکاری و مهریه در زندان‌های استان همدان محبوس هستند.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: ستاددیه ، آزادی ، زندانی ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.