همدان؛

جشنواره شیره پزی باید در قالب ملی برگزار شود

نماینده مردم ملایر در خانه ملت گفت: با توجه به ظرفیت های بالای این جشنواره سال آینده جشنواره شیره پزی باید در قالب جشنواره رسمی و ملی برگزار شود.

جشنواره شیره پزی باید در قالب ملی برگزار شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام احد آزادی خواه در هفتمین جشنواره شیره پزی ملایر در روستای هدف گردشگری مانیزان با بیان اینکه خواست خداوند بود که نعمت هایی چون انگور فزونی یافت گفت: در نشستی که سه روز گذشته با وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی کشور داشتیم، این مسئولان اعتراف کردند که درآمد و محصول امسال قابل مقایسه با پارسال نیست.

وی با اشاره به افزایش سه برابری محصول تولیدی انگور در ملایر اظهار کرد: در مجلس 102 امضا خطاب به رئیس جمهوری از نمایندگان مجلس گرفتیم تا با قدردانی از توجه ویژه دولت به کشاورزان، نسبت به ارتقای قیمت سبزه و کشمش نگاه ویژه ای داشته باشد.

آزادی خواه ادامه داد: علاوه بر این در نامه ای که به مهندس نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نوشتیم، قرار است در روزهای آینده قیمت کشمش افزایش پیدا کند و این خبر خوشی برای باغداران است.

وی گفت: نمایندگان مردم ملایر به دور از هرگونه نگاه های سیاسی، در کنار هم برای رفع مشکلات و مسائل مردم ملایر تلاش می کنند و غافل از نیازمندی مردم نیستند.

گفتنی است، هفتمین جشنواره شیره پزی به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان و شهرستان ملایر در روستای هدف گردشگری مانیزان برگزار شد که اجرای برنامه های متنوع چون موسیقی سنتی، برپایی غرفه هایی شامل صنایع دستی، سوغات ملایر و مشتقات انگور چون شیره، کشمش، باسلق  و بازدید از کارگاهای شیره پزی و اتنخاب شیره برتر از برنامه های جنبی این همایش یک روزه بود.


انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.