همدان؛

ضرورت رعايت ضوابط مناسب‌سازي پياده‌راه‌هاي شهر

رئيس مرکز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان بر رعايت ضوابط مناسب‌سازي پياده‌راه‌هاي سطح شهر تأکيد کرد

ضرورت رعايت ضوابط مناسب‌سازي پياده‌راه‌هاي شهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ابراهيم مولوي در نشست هيأت امناي مرکز پژوهش و مطالعات شورا که پيرامون بررسي وضعيت ضوابط مناسب‌سازي پياده‌راه‌ها و طرح تهيه و توليد خودروهاي برقي جهت استفاده در حمل و نقل شهري برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: با توجه به شرايط اقليمي و توپوگرافي شهر همدان خيابان‌ها و پياده‌راه‌هاي سطح اين شهر پيوستگي ندارد.

مولوي با بيان اينکه جاي ضوابط و مقررات مناسب‌سازي پياده‌راه‌ها در ساخت و سازها و اماکن عمومي خالي بود، اظهار کرد: در حال حاضر معاونت معماري و شهرسازي شهرداري طرح ضوابط مناسب‌سازي پياده‌راه‌ها را تدوين کرده است که اجراي آن ضروري به نظر مي‌رسد.

وي در ادامه به استفاده از خودروهاي برقي در پياده‌راه‌هاي شهر اشاره کرد و يادآور شد: با توجه به اينکه همدان به عنوان يک باغ شهر از سال‌هاي گذشته مطرح بوده و امروز نيز به عنوان آزمونه شهر سبز پايدار معرفي شده است بر اين اساس استفاده از خودروهاي برقي و هيبريدي در معابر بوعلي و اکباتان که به عنوان پياده‌راه‌ ساخته و شناخته مي‌شود ضروري است.

رئيس مرکز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان تأکيد کرد: مي‌توان در خريد خودروهاي برقي از توان و ظرفيت شرکت‌هاي دانش‌بنيان بومي و دانشگاهي استان استفاده کرد که در اين راستا با مجموعه اساتيد رشته برق و خودروي دانشگاه بوعلي سيناي همدان توافقاتي انجام شده تا از توليد آنها در قالب قرارداد بي‌.او.تي استفاده شود.

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين جلسه با بيان اينکه اجراي طرح پياده‌راه‌ها ضوابط و استانداردهاي خود را دارد، ‌گفت: شهرداري در اين زمينه بايد استانداردها را رعايت کند و براي اجراي طرح ديگر نيازي به مصوبه ندارد.

محمدرضا الياسي رعايت اصول مناسب‌سازي پياده‌راه‌ها را امري ضروري برشمرد

انتهای پیام/د.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.