قزوین؛

رشد 36 درصدی بودجه عمرانی استان

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه عمرانی امسال استان قزوین 36 درصد رشد یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ نوبخت در شورای اداری استان قزوین که با حضور رییس جمهور برگزار شد گفت: در بودجه امسال 104 میلیارد تومان برای عمران استان قزوین اختصاص داده شده است که 36 درصد بیشتر از پار سال است.

نوبخت افزود: اگر در آمدهای استانی که 18 درصد رشد دارد و همچنین اعتبارات جاری با 135 میلیارد تومان با 20 درصد رشد را به آن اضافه کنیم جمع اعتبارات جاری و استانی در سال 95 به 250  میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزد: در این سفر رییس جمهور با اختصاص اجرای 50 پروژه  با  903 میلیارد تومان موافقت کرده است که 3 و 6 دهم برابر بیشتر از اعتبارات استانی است.

رییس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: گردش مالی این رقم در سال بویژه برای پنج ماه آینده که 530 میلیارد تومان خواهد شد رونق اقتصادی استان  را بهمراه خواهد داشت.

نوبخت درباره نحوه هزینه کرد 903 میلیارد تومان هم گفت : این میزان اعتبار به تفکیک برای 5 طرح عمران شهری و روستایی با 90میلیارد تومان ، 8 طرح کشاورزی با 196 میلیارد تومان ، 9 طرح  حوزه منابع آبی با 225 میلیارد تومان هزینه خواهد شد که این مبلغ جدای از تضمین سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی برای انتقال آب از سد طالقان است.

بگفته ی نوبخت برای حوزه علمی و دانشگاهی 14 طرح با 43 میلیارد تومان ،  بهداشت و درمان 3 طرح با 33 میلیارد تومان / حمل و نقل 209 میلیارد تومان  و در بخش ورزش جوانان 6 میلیارد و 700 میلیون تومان سرمایه گذاری و هزینه خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت: زمان همه طرح ها دو ساله است و تا سال آینده باید اجرایی شود.

وی افزود: تخصیص اعتبار وظیفه ماست که مسولان استانی و نمایندگان باید پیگیر اختصاص آن باشند.

نوبخت همچنین از پرداخت 145 میلیارد تومان بابت تسویه بدهی گندمکاران خبر داد .

 رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس آخرین آمارها، استان قزوین از نظر شاخص توسعه انسانی در بین 31 استان جایگاه نهم را دارد که در خور و شایسته مردم استان است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.