آغاز رایزنی های رئیس جمهور کرواسی برای تشکیل دولت جدید

رئیس جمهوری کرواسی رایزنی های خود را با احزاب مختلف سیاسی به منظور تشکیل دولت جدید آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک ماه پس از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در کرواسی، 'کولیندا گارابار کیتاروویچ' رئیس جمهوری این کشور از روز چهارشنبه رایزنی های خود را با احزاب سیاسی این کشور به منظور تشکیل دولت جدید آغاز کرد.
به نظر می رسد کیتاروویچ بعد از رایزنی ها، فردی را مامور تشکیل کابینه دولت کند.

دیدارهای روز چهارشنبه در حالی برگزار شد که یک دوره مذاکرات سخت و فشرده میان رئیس جمهور و رهبران احزاب سیاسی کرواسی در یک ماه گذشته برگزار شده و حاصل این مذاکرات نهایتا تا 24 ساعت آینده باید مشخص شود.

تشکیل دولت جدید کرواسی از آنجایی به طول انجامید که هیچ یک از احزاب سیاسی این کشور نتوانستند در انتخابات پارلمانی یازدهم سپتامبر برنده قطعی انتخابات شوند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی بر این باورند که پیروزی حزب محافظه کار جامعه دمکراتیک کرواسی در انتخابات زود هنگام پارلمانی همه معادلات سیاسی در این کشور را بر هم زده است.

کیتاروویچ پس از انحلال رسمی پارلمان، برگزاری نهمین انتخابات پارلمانی این کشور را برای 11 سپتامبر امسال اعلام کرد.

کرواسی که در ژوییه 2013 با امید رفع معضلات اقتصادی وارد اتحادیه اروپا شد، هنوز گریبانگیر این بحران است و برگزاری انتخابات جدید پارلمانی طی کمتر از یک سال در پی ناتوانی در رفع مشکلات دولت و اختلاف نظر بین احزاب سیاسی، نمی تواند برای اصلاحات رفاهی، اجتماعی و سیاسی این کشور مفید باشد.

از طرف دیگر، برگزاری انتخابات پارلمانی و انتخاب دولت جدید تنها راه برای گریز از بحران سیاسی در این کشور عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار