فروش جزیره های خصوصی در کرواسی

مالکان جزایر خصوصی در کرواسی برای بهبود وضعیت مالی خود درصدد فروش این جزایر به سرمایه داران خارجی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی بالکان، در کنار سواحل دریای آدریاتیک در کرواسی به طول یک هزار و800 کیلومتر حدود یک هزار و244 جزیره بزرگ و کوچک وجود دارد که از این تعداد فقط 65 جزیره قابل سکونت است و 85 درصد جزیره ها نیز در مالکیت دولت قرار دارد که قابل فروش نیستند.

اگرچه از سال2000 میلادی فروش جزیره ها در کرواسی آزاد شده است ولی تا کنون تنها 5 جزیره به فروش رفته که جزیره «فراشکر» اولین آن است که در سال 2000 میلادی به قیمت 6 میلیون یورو و دومین آن جزیره «سموکویتسا» در سال 2002 با قیمت 1.1 میلیون یورو فروخته شده اند.

کارشناسان و تحلیلگران کرواسی فروش جزایر این کشور به میلیاردرهای جهان را یک فاجعه بزرگ تصور می کنند که با موفقیت نیز رو به رو نبوده زیرا که در طی 15 سال گذشته فقط 5 جزیره به فروش رفته است.

بنا به این گزارش، اوایل بار که فروش جزایر در کرواسی امکان پذیر شد انتظار می رفت که تمام جزیره های خصوصی فروخته شوند و به همین دلیل در سال 2006 میلادی قانونی به تصویب رسید که مالکان جزایر خصوصی که قصد فروش جزایر خود را دارند، بایستی در ابتدا به دولت و یا حکومت های محلی، فروش جزایر خود را به صورت یک آگهی به مدت دو ماه پیشنهاد کنند.

همچنین گفته شده است که مالکان جزایر نمی توانند با قیمت های نازل جزایر خود را بفروشند و یک سقفی از طرف دولت اعلام شده که زیر آن سقف نباید جزایر واگذار شوند و در ضمن باید مدارک لازم و قانونی برای فروش آن وجود داشته باشد.

کرواسی به دلیل داشتن سواحل زیاد برای گردشگران خارجی منطقه ای جذاب به شمار می رود و خارجی ها علاقه زیادی را برای خرید جزیره ها نشان دادند ولی به علت شرایط سخت تعداد جزیره های کمی به خارجی ها فروخته شده است.

این کشور با جمعیتی بالغ بر4 میلیون و 453 هزار نفر و مساحت 56 هزار و 542 کیلومتر مربع در جنوب مرکزی اروپا واقع شده و از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال غربی با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگوین، از جنوب شرقی با مونته نگرو و از جنوب با دریای آدریاتیک همسایه است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار