مراسم کلنگ زنی احداث دبیرستان دخترانه ۱۲ کلاسه علم جو روستای بالو باحضور مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه در این مراسم با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح و کلنگ زنی 2 مدرسه در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه هستیم، اظهار کرد: روستای بالو از روستاهای قدیمی ارومیه است که در ادوار مختلف انقلاب اسلامی خدمات زیادی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارائه داده است .

مجردبه ویژگی های منحصر به فرد روستای بالو اشاره کرد و افزود: با توجه به برخورداری از شرایط ویژه این روستا جزو روستاهای مهاجر پذیر شهرستان ارومیه می باشد که همین موضوع باعث شده در این روستا با کمبود فضای آموزشی مواجه باشیم که احداث دبیرستان 12 این روستا در همین راستا می باشد

وی با اشاره به مشارکت و همکاری اهالی و هیات امنایی این روستا با آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه ابراز امیدواری کرد دبیرستان دخترانه این روستا تا سالتحصیلی جدید احداث و به بهره برداری برسد .

مجرد در بخش دیگری به آمار بیسوادی در روستای بالو نیز اشاره کرد و اظهارداشت : با توجه به قدمت و فرهنگ بالای این منطقه امیدواریم روز به روز شاهد کاهش آمار بیسوادی در این روستای بزرگ باشیم .

ماموستا مفسری امام جمعه روستای بالو نیز در این مراسم با بیان اینکه آموزش و پرورش یک سیستم آموزشی و تربیتی می باشد از طرز تفکر برخی ها که به این سیستم به عنوان یک بنگاه اختصاصی می نگرند انتقاد کرد .

وی با اشاره به اینکه هر گونه هزینه کرد در نظام آموزش و پرورش نوعی سرمایه گذاری برای آینده کشور است، اظهارداشت: رشد و توسعه هر کشوری در زمینه های فرهنگی، اقتصادی ، سیاسی و ... به رشد و توسعه یافتگی سیستم آموزش و پرورش آن کشور بستگی دارد .

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.