شهردار تهران گفت:ایستگاه های آتش نشانی توسعه یافته است و باید بخش خصوصی برای تشکیل یگان هوایی مشارکت نماید.

تامین یگان هوایی برای شهرداری از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیستبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت 7مهر روز آتش نشان که عصر امروز (چهارشنبه) در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران ، اظهار داشت: در مجموعه کارکنان آتش نشانی روحیه ایثار گری وجود دارد و تجهیزات مناسب مهیا است.

وی افزود:امروز و در حال حاضر تجهیزات مورد نیاز در عملیات های مختلف برای آتش نشان ها فراهم شده است و نردبان های بالابر جدید نیز تکمیل شده است و همچنین ایستگاه های آآتش نشانی توسعه یافته و به چیزی حدود دو برابر افزایش یافته است و امروز تعداد آن ها از 74 ایستگاه به 121ایستگاه رسیده است و در آینده نیز تکمیل خواهد شد.

شهردار تهران گفت:در حال حاضر نیازمند خرید تجهیزات جدید، آموزش و انضباط کاری و استفاده از تجارب علمی پژوهشی سایر کشورها در سازمان آتش نشانی هستیم.

قالیباف در ادامه تصریح کرد:  در بحث معیشتی کارکنان سازمان آتش نشانی با سه چالش مهم از جمله حل معضل مسکن ، درمان و امنیت شغلی  رو به رو هستیم که از دغدغه های بزرگ ما است.

وی افزود:حل مشکل مسکن در اولویت برنامه های شهرداری است و یکی از دغدغه های اصلی ما تامین امنیت شغلی کارکنان آتش نشانی است.

شهردار تهران در رابطه با تشکیل یگان هوایی ویژه آتش نشانی گفت: ما نیازمند تشکیل یگان هوایی هستیم و در دستور کار ما قرار دارد و با توجه به توسعه آتش نشانی و ترافیک کاری این سازمان باید یگان هوایی داشته باشیم.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: اگر بخواهیم خودمان یگان هوایی تشکیل دهیم از لحاظ اقتصادی و فنی شاید مقدور نباشد اما مجموعه های مختلف حتی بخش خصوصی می توانند در این قسمت سرمایه گذاری کنند و به بخش های مختلف از جمله آتش نشانی سرویس دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار