رئیس جمهور گفت: آرامش و گشایش در زندگی مردم دو هدف اصلی دولت یازدهم در طول سه سال گذشته بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ دکتر روحانی در جلسه سرمایه گذاری و توسعه استان قزوین که در سالن تبلیغات اسلامی برگزار شد، افزود: هدف ما در طول سه سال گذشته این بود که آرامش اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و آرامش در سیاست و روابط خارجی در کشور حکمفرما  شود.

آرامش و گشایش در زندگی مردم دو هدف عمده دولت یازدهم

وی، هدف دیگر دولت تدبیر و امید را ایجاد گشایش در زندگی و حل شدن مشکلات و مسائل اقتصادی عنوان کرد و گفت: ماجرای توافق هسته ای و برجام هم دقیقه به این دلیل اجرا شد تا این گشایش در زندگی مردم حاصل شود.

رئیس جمهورافزود: همه تلاش دولت درطول سه سال گذشته این بوده که موانع پیش روی موجود در سرمایه گذاری در کشور برداشته شود.

دکتر روحانی عنوان کرد: مقصد ما از مذاکره و برجام این بود که فضا را در داخل برای سرمایه گذاری و ارتباطات تجاری و صادرات کالا فراهم کنیم.

رئیس جمهور  با بیان اینکه ، هیچ کشوری با انزوا  به نقطه مطلوب پیشرفت نمی‌رسد افزود: به طور مثال جاده ابریشم از دیرباز مسیر ارتباط کشورهای مختلف بوده و باید بدانیم با انزوا هیچ کشوری به نقطه مطلوب پیشرفت نمی‌رسد.

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز ارتباطات مقامات ما با کشورهای خارجی یک فرصت بوده و از لحاظ اقتصادی، علمی و اجتماعی حائز اهمیت است.

به گفته وی، غربی‌ها و خارجی‌ها همیشه علم را از داخل کشور ما به خارج برده‌اند و ما از دنیای خارج درست استفاده نکرده‌ایم.
 وی با اشاره به اینکه قبل از برجام برخی ها می گفتند که نباید با طرف خارجی مذاکره کرد، افزود: مذاکره با کشورهای خارجی یک فرصت مهم تاریخی برای کشورمان است و باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن از حیث تجاری و اقتصادی استفاده کنیم.
دکتر روحانی هدف از توافق و مذاکره را باز کرن فضا عنوان کرد و گفت: کل کاردولت در سه سال گذشته
این بود که بتواند آرامش را در زمینه های مختلف در کشور به ارمغان بیاورد و از این گشایش کارآفرینان ، سرمایه گذاران و تجار بهره ببرنند.

رئیس جمهور گفت: هرچه برای حل مسائل پیش می‌رویم یک داستانی به وجود می‌آورند، به طوری که ما کشوری هستیم که در نقطه نخست مقابله با تروریسم قرار داریم، اما یک دفعه FATF را نجس اعلام می‌کنند.

دکتر روحانی افزود: مذاکرات با خوانندن اطلاعیه به نتیجه نمی رسد و مذاکرات دولت قبل تا قیامت جواب نمی داد.
 
وی با اشاره به اتفاقات اخیر و حمله به سفارتخانه‌ها، ایجاد آرامش در همه مسائل و ابعاد را مهم‌ترین بخش رویکرد دولت تا پایان کار آن عنوان کرد و یادآور شد: این نمی‌شود که برخی بریزند و سفارتخانه‌ها را آتش بزنند و بعد از آن روابط ما نیز آتش بگیرد و این نمی‌شود که کسی چیزی را خراب کند که ما نتوانیم امور را پیش ببریم و برجام برای مملکت گشایشی بود که ایجاد شد و در توافق هسته‌ای خواستیم فضا را مهیا کنیم تا هر روز یک گشایشی ایجاد کنیم.

روحانی گفت:‌ برای مبارزه با تروریسم باید قوانین لازم بهره‌گیری شود و ما نیز نسبت به مسائل مختلف و پولشویی از لحاظ مالی و بانکی اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و این اقدامات را باید به دنیا اعلام کنیم، پس هیچ کس نباید بی‌خودی به ما تهمت بزند.

وی اضافه کرد: ما نه بمب داشتیم، نه هدفمان بمب‌سازی بود و نه دنبال آن بودیم، اما دنیا ما را محکوم به دنبال بمب رفتن می‌کرد که در این مذاکرات ثابت کردیم به دنبال بمب‌سازی نیستیم و امروز پرونده ایران بسته شد و دنیا حقانیت ایران را دریافت کرده است.

رئیس جمهور گفت: یک عده به ما می‌گفتند اینها ساده‌لوح هستند و هیچ پرونده‌ای بسته نمی‌شود؛ آدم‌هایی به خود من می‌گفتند شما دارید وقت تلف می‌کنید و حالا که حل شده است به جای تشکر از ملت و نمایندگان ملت، این افتخار را قبول نمی‌کنند.

وی افزود: ما در یک مبارزه حقوقی، فنی و سیاسی توانستیم موفق به بسته شدن این پرونده در آژانس شویم و اعلام کنیم که ایران به دنبال بمب هسته‌ای نیست؛ اگر امروز در حوزه پولشویی و همچنین دیگر موارد به دنیا اعلام می‌کنیم که به دنبال پولشویی نبوده و حامی تروریسم نیستیم، آیا اتفاق بدی است.

دکتر روحانی با اشاره به استعدادهای خوب گردشگری  قزوین گفت : جاذبه های تاریخی این استان نشان می دهد از ظرفیت های اقتصادی آن باید به نحو مطلوب استفاده کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه حوزه راه و راه آهن  و حل مشکل آب به ویژه در بخش کشاورزی یکی از اولویت های ماست گفت : در این راه از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به هشدارهای قبلی در مورد آب و محیط زیست توجه نشده و امروزر باید تاوان ان را بدهیم، افزود: باید با استفاده هر چه بیشتر از روش سیستم نوین آبیاری در قزوین و سایر استان های کشور در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

وی در خصوص انتقال سد آب طالقان به قزوین گفت: در تهران جلسات مختلفی در خصوص انتقال آب از سد طالقان به قزوین انجام شده که البته باید با کمک بانک ها و بخش خصوصی روند مقدمات اجرایی ان را فراهیم کنیم.

روحانی در پایان عنوان کرد: برای انتقال آب طالقان به قزوین 630 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اما با بهینه کردن مصرف می‌توان با صرفه‌جویی بیشتر نیاز آبی مردم این استان را تأمین کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار