برجام شرایط گسترش همکاری های بین المللی را برای فعالیتها و تحقیقات علمی فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛استاندار گیلان در دیدار جمعی از نمایندگان پارکهای علم و فناوری، مراکز رشد و تحقیقاتی کشورهای اسلامی گفت : شما سفیرانی هستید که می توانید واقعیت های علمی که درکشورمان وجود دارد را بیان کنید .

نجفی به حضور چندین گروه از کشورهای مختلف در بحث مسائل زیست محیطی ، پسماند و زباله سوز در گیلان و مذاکره با آنان و توفیقات حاصل شده اشاره کرد و افزود : پس از مذاکرات هسته ای شرایط جدیدی ایجاد و فضای بین المللی علیه کشورمان تغییر کرده است .

استاندار به صبر و مقاومت و ایستادگی مردم عزیز کشورمان درسالهای تحریم اشاره کرد و افزود : مردم در شرایط جدید نیز که در حال گذر از تحریم ها هستیم به دولت کمک می کنند .

وی تحریم ها علیه کشورمان را منصفانه ندانست و افزود : در دولت یازدهم با توافق برجام شرایط جدیدی برای کشور ایجاد شد تا همکاری های بین المللی برای فعالیتها و تحقیقات علمی گسترش یابد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت در مذاکرات بر پایه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قدم بر می دارد افزود : در دولت تدبیر و امید خدمات به همراه دانش فنی وارد کشور می شود و واردات به معنای صرف مصرفی ، آنچه را که در گذشته متداول بوده قطعاً در دولت جدید نداریم .

نجفی بر ضرورت فراهم کردن زمینه مناسب جهت آگاهی هر چه بیشتر از فرصت ها و توانمندی گیلان در بخش های مختلف تاکید کرد و افزود : ایران کشوری امن در حوزه های مختلف علمی ، فناوری و سرمایه گذاری است .

وی بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر در عرصه علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و حضور سرمایه گذاران تاکید کرد و افزود : گیلان از توانمندی بالایی در بخش های مختلف برخوردار است .

وی فرصت همسایگی با 4 کشور از طریق دریای کاسپین و مرز زمینی با آذربایجان ، برخورداری از نیروی انسانی مستعد و توانمند ، صنایع بزرگ و کوچک ، کشاورزی و گردشگری ، منطقه آزاد انزلی و بنادر و طبیعت زیبا را از جمله پتانسیل و توانمندی های گیلان برشمرد .

دوره آموزشی بین المللی شبکه پارکهای علم و فناوری کشورهای اسلامی با مشارکت بانک توسعه اسلامی و کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی از پنجم مهرماه در گیلان آغاز شده است فردا پایان می یابد.

توانمندسازی کشورهای اسلامی در حوزه پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و تحقیقاتی و کمک به این کشورها برای تجاری سازی فناوری و تولید ثروت از علم، از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است.

در این کارگاه آموزشی مدیران و نمایندگان پارکهای علم و فناوری، مراکز رشد و تحقیقاتی کشورهای اسلامی به تعداد 18 نفر از پاکستان، نیجریه، سودان، اندونزی، مصر، بنگلادش، افغانستان، لبنان، عراق ، آذربایجان و ایران شرکت دارند.

در این کارگاه سه مدرس از کشورهای آلمان ، یونان و ایران آموزش های لازم را به شرکت کنندگان ارائه می دهند

گفتنی است دبیرخانه شبکه پارکهای علم و فناوری کشورهای اسلامی در گیلان مستقر است.


انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.