دادگاه نروژ اقامه دعوی اسنودن علیه این کشور را رد کرد

نروژ اجازه عبور آزاد و ایمن "ادوارد اسنودن" از کشورهای شمال اروپا را برای دریافت جایزه آزادی بیان نداد.

یک دادگاه نروژی طرح دعوی اسنودن علیه دولت این کشور را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ یک دادگاه تجدیدنظر نروژی، طرح دعوی ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، علیه دولت نروژ را رد کرد.

شرکت حقوقی اسنودن در ماه آوریل اعلام کرد اسنودن در نظر دارد از دولت نروژ بدلیل ممانعت از اعطای اجازه عبور آزاد و ایمن اسنودن از کشورهای شمال اروپا را برای دریافت جایزه آزادی بیان، شکایت کند. دادگاه منطقه‌ای اسلو ماه ژوئن سال جاری میلادی، درخواست اسنودن را برای حفاظت از وی در برابر استرداد احتمالی به آمریکا رد کرده بود. 

بر این اساس، دادگاه تجدیدنظر همانند دادگاه منطقه‌ای اسلو روز چهارشنبه به این نتیجه رسید که طرح دعوی اسنودن ردشده است و وزارت دادگستری را نمی‌توان مجبور به تصمیم‌گیری کرد.

اسنودن، کارشناس سابق امنیت ملی آمریکاست که سال 2013 اسناد طبقه‌بندی‌شده دولتی را منتشر کرد. اسنادی که نشان می‌داد مقامات آمریکایی در سراسر جهان به اقدامات غیرقانونی همچون شنود مکالمات و جاسوسی از مردم مبادرت می‌ورزد. در همین سال ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پناهندگی موقت یک‌ساله به اسنودن اعطا کرد و در اوت 2014 ادوارد اسنودن مجوز اقامت سه‌ساله در روسیه را دریافت کرد. آمریکا وی را به اتهام جاسوسی و سرقت اموال دولتی به 30 سال زندان محکوم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار