افشاگر برنامه های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد حملات تروریستی بروکسل از طریق ابزارهای معمول دستگاه های اطلاعاتی نیز قابل پیشگیری بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد حملات اخیر در بروکسل که بیش از سی کشته و صدها زخمی بر جا گذاشت، از طریق ابزارهای معمول دستگاه های اطلاعاتی و نه جاسوسی فراگیر الکترونیکی، قابل پیشگیری بود. 

به اسنودن که شب گذشته از طریق برقراری ارتباط ویدیویی از راه دور از مکانی نامعلوم در روسیه در کنفرانسی در شهر توسان در ایالت آریزونا سخن می گفت ، با بیان این مطلب تاکید کرد: حملات تروریستی در بروکسل با توسل به همان ابزارهای اطلاعاتی قدیمی قابل پیشگیری بود. 

وی با اشاره به روشهای جدید امنیتی مبتنی بر نظارت و جاسوسی فراگیر الکترونیکی گفت : « منابع اطلاعاتی در این روش مبهم هستند ، وقتی حجم زیادی اطلاعات گرد آوری می کنید ، چیزی از آنها سر در نمی آورید . نمی توانید بر موردی متمرکز شده و در واقع به نوعی کور می شوید . به عبارت دیگر آنقدر مطالب زیاد دسته بندی می کنید که از اطلاعات حساس و تهدید کننده واقعی غافل می شوید. »

ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا بود که با نسخه برداری از اطلاعات محرمانه و دسته بندی شده در سال 2013 فاش کرد دولت آمریکا به صورت گسترده از شهروندان این کشور جاسوسی می کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار