رئیس پلیس راهور استان سمنان گفت: در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ تعداد ۸۲۳ فقره اعمال قانون برای رانندگان سرویس مدارس انجام شد که ۲۱ خودرو به علت تخلفات توقیف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،رئیس پلیس راهور استان سمنان ضمن بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته تصادف سرویس مدرسه منجر به جرح گزارش نشده است، ابراز داشت: این بسیار نکو است که با رانندگان قانون‌مندی مواجه ایم که در کمال آرامش و امنیت به کار خود مشغول هستند که این امر تنها در سایه تعامل و همکاری مطلوب مدیران مدارس، آموزش پرورش و رعایت قوانین از سوی رانندگان امکان پذیر خواهد بود.

سرهنگ رحیم ساعدضمن بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته تصادف سرویس مدرسه منجر به جرح گزارش نشده است، افزود: این بسیار نکو است که با رانندگان قانون‌مندی مواجه ایم که در کمال آرامش و امنیت به کار خود مشغول هستند که این امر تنها در سایه تعامل و همکاری مطلوب مدیران مدارس، آموزش پرورش و رعایت قوانین از سوی رانندگان امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: اگر خودروی مدارس در تصادفات منجر به فوت و جرح، مقصر و محکوم تشخیص داده شوند، گواهی صلاحیت رانندگی به عنوان راننده سرویس مدارس او باطل می شود.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان آغاز سال تحصیلی جدید و استفاده دانش آموزان از وسایل حمل و نقل عمومی،گفت: سازمان تاکسیرانی با تمام قوا در انتظار آغاز مهر و بازگشایی مدارس است سرویس مدرسه، کلاس سیار ترافیک محسوب می شود و سازمان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مینی بوس داران از هر لحاظ مورد تایید پلیس هستند.

ساعد همچنین با بیان میزان استفاده دانش آموزان از سیستم حمل و نقل عمومی، گفت: ۱۲۰ هزار دانش آموز در استان سمنان تحصیل می کنند که از این تعداد بیش از ۳۴ هزار دانش آموز در شهر سمنان قرار دارند که بیش از ٢٣٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به عنوان سرویس مدارس جابجایی آنها را پوشش می دهند.

وی نظارت بر نحوه گزینش و جذب رانندگان سرویس را امری ضروری خواند و افزود :پلیس راهور در این امر حساسیت ویژه ای دارد چراکه رفتار دانش آموز تاثیر از رفتار بزرگترهایی دارد که هر روز به نوعی با آنها در ارتباط است لذا نوع پوشش رانندگان سرویس مدارس و منظم بودن آنها در بُعد فرهنگی دانش آموزان اثر گذار خواهد بود و رانندگان ملزم به رعایت آن هستند.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: خودرو ، توقیف ، متخلف ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.