اردبیل؛

برگزاری تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» در اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در آستانه ماه محرم و در لبیک به ندای سالار شهیدان امام حسین (ع)، تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» در اردبیل برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام اکبر قیامی در تشریح برنامه‌های دهه نخست محرم در اردبیل اظهار داشت: در آستانه ماه محرم و در لبیک به ندای سالار شهیدان امام حسین (ع)، تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» همراه با آیین سنتی طشت‌گذاری در امامزاده سیدصدرالدین(ع) اردبیل برگزار می‌شود.

وی گفت: این مراسم روز چهارشنبه، 7 مهرماه از ساعت 16 همراه با حضور پرشکوه مردم عزادار اردبیل، با شعار «لبیک یا حسین» برگزار می‌شود که انتظار می‌رود همچون سالهای گذشته امسال نیز شاهد حضور پرشور و گسترده مردم ولایی و متدین اردبیل در این آئین مذهبی و معنوی باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از عموم مردم حسینی اردبیل خواست تا به منظور پرشور برگزار کردن این مراسم، حضور گسترده‌ای در این آئین داشته باشند تا از فیوضات و برکات دنیوی و اخروی شرکت در این محفل معنوی بهره‌مند شوند.

قیامی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان اردبیل گفت: این آئین که همراه با برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی برای ماه‌های محرم و صفر پیش‌بینی شده در امامزاده‌های شاخص شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و گرمی برگزار می‌شود.

وی شناخت فلسفه قیام عاشورا و نهضت امام حسین(ع) را محوریت اصلی برنامه‌های تدارک دیده شده برای ماه محرم و صفر برشمرد و گفت: باید سخنرانی ها، مداحی‌ها و برگزاری برنامه‌های مختلف در همین راستا در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، تجمع ، لبیک ، یا حسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.