اردبیل؛

پخش زنده عزاداری های محرم اردبیل از شبکه های ملی و برون مرزی

مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: مراسم تجمع تاسوعا و عاشورای حسینی اردبیل از شبکه های مختلف سراسری و برون مرزی به صورت زنده پخش می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عبدالله مددی پخش زنده مراسم تجمع تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه های مختلف سراسری و برون مرزی و پوشش خبری از شبکه های ملی از این مراسم را مهمترین برنامه صداو سیمای مرکز اردبیل در ایام سوگواری سیدو سالار شهیدان بیان کردو گفت: این مراسمات مخاطبان زیادی در سراسر کشور دارند و در سالهای گذشته از استانهای مختلف پیامک های متعددی در خصوص رضایتمندی هموطنان از پوشش مناسب عزاداریهای اردبیل به دست ما رسیده است.

وی ضمن اشاره به رضایتمندی مخاطبان از پخش برنامه های عزاداری استان بخصوص تجمع بزرگ تاسوعا و عاشورا ،مراسم استقبال از ماه محرم،مراسم سنتی تشت گذاری، عزاداری محلات شش گانه در بازار و مراسم عزاداری حسینه ثارا... اردبیل گفت: امسال نیز طبق سنوات گذشته صداو سیمای مرکز اردبیل با تمام توان عزاداریهای سید و سالار شهیدان را در سراسر استان چه بصورت زنده و چه به صورت پرتابل پوشش می دهد.

مدیر کل صداو سیمای مرکز اردبیل افزود: امسال هم مراسم راهپیمایی عظیم شیعیان در اربعین حسینی بصورت ویژه با تهیه گزارش های خبری و برنامه های تولیدی پوشش داده خواهد شد تا خار چشم آل سعود و تروریست های تکفیری و مزدوران رژیم صهیونیستی باشد.

مددی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در دهه اول محرم امسال هر شب عزاداری یکی از شهرستانهای استان و محلات و دستجات شاخص شهر اردبیل بصورت پرتابل ضبط و پخش می شود.

وی با اشاره به مشکل ارتباط زمینی برای پخش زنده مراسم تجمع عزاداران در خلخال افزود: در صورت تامین اعتبار از سوی استانداری برای خرید خودروی مورد نظر برای نصب سیستم اس ان جی تجمع شهرستان خلخال بصورت زنده و درغیر این صورت، بصورت پرتال ضبط و از شبکه سبلان پخش خواهد شد.

وی پوشش مراسمات عزاداری مناطق سنی نشین استان را از الویت های این مرکز بیان کرد و گفت: سال گذشته مستندی در خصوص عزاداری اهالی شهر عنبران تهیه و پخش شد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و امسال نیز در نظر داریم مستندی فاخر از عزاداری اهالی بخش خورش رستم خلخال تهیه و پخش نماییم.

درادامه جلسه فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: برگزاری با شکوه مراسم عزاداری امام حسین (ع) باید سرلوحه تمام اقدامات ما در ایام محرم باشد.

سردار بابازاده افزود: تمام دستگاههای اجرایی،انتظامی و امنیتی در ایام محرم در خدمت عزاداران حسینی هستند تا مردم بتوانند با طیب خاطر در مراسمات مختلف شرکت کرده و عشق و ارادت خالصانه خود را به امام حسین(ع) ابراز کنند.

زنجانی فرماندار اردبیل هم از آمادگی تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان اردبیل برای برگزاری هرچه باشکوه تر عزاداری سید و سالار شهیدان خبر داد و گفت: متولی اصلی برگزاری این مراسمات خود مردم هستند و دستگاههای اجرایی استان صرفا وظیفه هماهنگی و تسهیل در امور را به عهده دارند اما باید مراقب باشیم این مراسمات از هرگونه انحرافی به دور بوده و فلسفه قیام امام حسین(ع) و پیام این قیام تاریخی در مراسمات بیان شود.

وی خواستار پخش زنده مراسم نماز ظهر عاشورا از صداو سیمای مرکزاردبیل شد و گفت: این ایام فرصت مناسبی است تا در خصوص مدافعان حرم و جمع آوری کمک به مدافعان حرم و بازسازی عتبات عالیات اقدام موثر انجام شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز ضمن قدرانی ازمدیران و کارکنان صداو سیمای مرکز اردبیل در انعکاس مراسم عزاداری مناطق مختلف استان در شبکه سبلان گفت: تولید وپخش بیش از 290 ساعت برنامه به مناسبت ایام عزاداری امام حسین(ع) نشان از اهتمام مدیران این مرکز به انعکاس عزاداری ابا عبدا...الحسین(ع) است.

حجت الاسلام ستوده از تلاش برخی جریانهای ضد شیعه برای ایجاد انحراف در مراسمات عزاداری خبرداد و گفت: هرگونه اهانت به مقدسات اهل سنت و اقدامات تفرقه انگیز مورد قبول نبوده و ابزار دشمن برای به انحراف کشاندن مراسم عزاداری در محرم است.

وی افزود: کشورهای مختلف دنیا تلاش دارند تا از هر بهانه ای و با ساختن فیلم های مختلف برای زنده نگه داشتن روحیه حماسی در جامعه خود استفاده کنند وما با داشتن ذخیره ای چون عاشورا وقیام حق طلبانه امام حسین(ع) باید بیشتر و بهتر از این امر برای زنده نگله داشتن روحیه حق طلبی در جامعه استفاده کنیم.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل نیز از حضور پرچم مقدس بارگاه امام حسین(ع) در مراسم اجتماع عزاداران در تاسوعاو عاشورا در شهر اردبیل خبر داد و گفت: امسال به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات پروژه تقلیل ستون های مرقد مطهر امام حسین(ع) آغاز شده واهالی استان می توانند با اهدای نذورات خود و کمک های نقدی دراین کار سهیم شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۵
سلام
در مورد سخنان آیت الله عاملی درباره اجتماع عظیم تاسوعا و عاشورا در اردبیل میخواستم توضیحی بدم. درسته که به گفته ی ایشون میدان بزرگی نداریم تا اجتماع عظیم مردم اردبیل باشکوه تر دیده بشه ولی در این زمینه من بیشتر صدا و سیمای اردبیل رو مقصر میدونم که نمیتونه خیل عظیم عزاداران رو به تصویر بکشه بهتره که از سال های آینده اعتبارات لازم برای صدا و سیما از طرف مسئولین استانی در نظر گرفته بشه تا با تجهیز امکانات و تمهیدات ویژه، صدا و سیما بتونه خیل عظیم عزاداران در شهر اردبیل رو به خوبی شهرهای دیگه پوشش بده.
آخرین اخبار