مصباحی مقدم در نشست خبری:

انتخابات شورای شهر در دستور کار جامعه روحانیت قرار گرفت/هیچ اجماعی در جریان اصولگرایی برای حمایت از روحانی وجود ندارد

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در نشست خبری به موضوعاتی پیرامون سفر روحانی به آمریکا و ونزوئلا، نامه اخیر احمدی‌نژاد در مورد انتخابات و گزارش کمیته انتخابات جامعه روحانیت پرداخت.

انتخابات شورای شهر در دستور کار جامعه روحانیت قرار گرفت/ شکل حضور در انتخابات96 تا حدودی با شورای ائتلاف اصولگرایی تفاوت دارد
 به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛نشست خبری غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز امروز 7 مهر ماه پیرامون سفر روحانی به آمریکا و ونزوئلا، نامه اخیر احمدی‌نژاد در مورد انتخابات و گزارش کمیته انتخابات جامعه روحانیت برگزار شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در نشست خبری با اشاره به ارائه گزارش‌ها اظهار داشت: در نشست جامعه روحانیت مبارز به موضوع سفر روحانی به آمریکا و ونزوئلا، نامه اخیر احمدی‌نژاد در مورد انتخابات و گزارش کمیته انتخابات جامعه روحانیت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: گزارش کمیته انتخابات مطرح شد و دیدارهای این کمیته با جریانات اصولگرایی منجر به نتیجه‌گیری‌هایی شد و مهمترین مسئله بحث انتخابات شورای شهر بود که در دستور کار جامعه روحانیت مبارز قرار گرفت مقرر شد به انتخابات شورای شهر تهران ورود پیدا کنیم و شورایی متشکل از شوراهای اصولگرایی تشکیل خواهد شد تا از چهره‌ها و افراد مد نظر برای این انتخابات دعوت شود.



مصباحی‌مقدم در پاسخ به سوالی در مورد عدم ورود احمدی‌نژاد به انتخابات و نحوه تعامل جامعه روحانیت با جبهه پایداری اظهار داشت: حضور احمدی‌نژاد در انتخابات به رابطه ما با جبهه پایداری خدشه‌ای وارد نخواهد کرد و ما جبهه پایداری را مستقل از احمدی‌نژاد می‌دانیم و در آینده دیداری با این جبهه خواهیم داشت.

وی در مورد فرآیند رسیدن به گزینه های اصلح اصولگرا در دو انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری اظهار داشت: حضور در انتخابات شوراها در دستور کار ما قرار دارد و ما به صورت عمده در شورای شهر تهران حضور پیدا خواهیم کرد و در استان‌ها ورود نخواهیم کرد. قرار ما بر این است که یک شورایی از افراد و اشخاص اصولگرایی تشکیل شود و با انتخاب هیئت رئیسه مسائل انتخاباتی بررسی شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: در مورد انتخابات ریاست جمهوری هنوز وارد مصادیق نشده‌ایم و در شورایی که تشکیل خواهد شد در مورد اشخاص به جمع‌بندی خواهند رسید و شکل کارکرد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری با شورای ائتلاف اصولگرایی که در انتخابات گذشته تشکیل شد تا حدودی تفاوت دارد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از نحوه برخورد دولت با مسئله فیش‌های حقوقی اظهار داشت: برخورد با متخلفان در بحث فیش‌های حقوقی نجومی به نظر ما کند بوده و رضایت بخش نبوده است. اولین مسئله در مورد بحث حقوق کارکنان دولت تدوین و اصلاح قوانین پرداخت‌ها است زیرا باید به گونه‌ای باشد که کارکنان دولت احساس تبعیض نکنند و مطابق قانون عمل شود.

وی در مورد تصویب FATF و پیرامون آن تصریح کرد: دو قانون مصوب در مجلس نسبت به این موضوع مطابق مصالح ملی تصویب شده است و دولت باید براساس همین دو قانون مصوب شده عمل کند.

مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری 96 اظهار داشت: ذکر این نکته مهم است که در چند وقت اخیر از زبان بنده مسائلی به غلط مطرح شده و اینکه گفته شد ما بر سر روحانی برای انتخابات آینده به اجماع رسیده‌ایم صحیح نیست.

وی افزود: ما در جامعه روحانیت و جریان اصولگرایی تصمیم‌ قاطعی در خصوص اشخاص نداشته‌ایم و البته در مورد کاندیداتوری خود نیز بارها اعلام کرده‌ام در انتخابات شرکت نخواهم کرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در مورد اینکه با توجه به منع احمدی‌نژاد برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری گفته می‌شود وی برای شورای شهر برنامه دارد اظهار داشت: ما هنوز نسبت به مصادیق در دو انتخابات پیش‌رو ورود نکرده‌ایم و کاندیداهای هر دو انتخابات هنوز مشخص نشده‌اند.

وی همچنین در مورد لیست ارائه شده توسط جبهه پیروان به این جامعه اظهار داشت: قرار بود لیستی را تهیه و به ما ارائه دهند اما هنوز لیستی به جامعه روحانیت از طرف جبهه پیروان نرسیده است.

مصباحی مقدم با اشاره به مبانی اصولگرایان در انتخابات آینده اظهار داشت: مبانی اصولگرایی همان مبانی گذشته است و 4 اصل اسلام، رهنمود‌های امام(ره)، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه از اصول غیرقابل تخصیص ما است و 12 شاخص ایجابی و سلبی نیز وجود دارد که ما بر مبنای این مبانی و شاخص‌ها تا انتخابات پیش‌رو حرکت خواهیم کرد.

مصباحی مقدم در مورد انسجام جریان اصولگرایی و عدم تکرار اتفاقات سال 92 برای این جریان اظهار داشت: ما معتقدیم اتحاد و همدلی میان جریان اصولگرایی شدنی است و ما مشترکات زیادی میان اصولگرایان داریم.

وی افزود: در این انتخابات قرار است که جامعه روحانیت به عنوان داور در جریان اصولگرایی حضور داشته باشد و اگر دو سوم بر سر گزینه‌ای به تفاهم نرسیدند جامعه روحانیت در این بین داوری خواهد کرد.

مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا این جامعه اخذ مجوز وزارت کشور به عنوان یک حزب را دارد یا خیر، اظهار داشت: جامعه روحانیت مبارز یک حزب نیست و به صورت یک حزب عمل نمی‌کنیم اما ممکن است این جامعه کار سیاسی بکند و طبق گفته مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی جامعه روحانیت یک حزب نخواهد بود.

وی در مورد نحوه تعامل با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات آینده اظهار داشت: در صورت توافق با جامعه مدرسین در انتخابات آینده حضور خواهیم یافت و تمام تلاشمان بر مبنای همکاری خواهد بود.

مصباحی مقدم در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری در خصوص عدم ورود احمدی نژاد در انتخابات و اینکه جریان اصولگرایی پیش از این باید وی را از سفرهای استانی و اقدامات انتخاباتی منع می‌کرد اظهار داشت: ما در جامعه روحانیت مبارز قبلا به وی درخصوص سفرهای استانی و شائبه انتخاباتی بودن اقداماتش تذکر داده‌ بودیم و ما نمی‌توانیم به عنوان کل جریان اصولگرایی اظهار نظر کنیم اما ما در این جامعه تذکر لازم را داده بودیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اهمیت انتخابات شورای شهر اظهار داشت: علت ورود ما به انتخابات شورای شهر به خاطر اهمیت این شوراست چرا که این شورا مدیریت شهر تهران را برعهده دارد و حضور ما در انتخابات شورا مستقل از انتخابات ریاست جمهوری است و امسال به علت رقابتی که وجود دارد حضور جدی‌تری در انتخابات شورای شهر خواهیم داشت.

انتهای پیام/



برچسب ها: اصولگرا ، انتخابات ، مبارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار