نمایشگاه ناشران ایران آبان امسال در سایت نمایشگاهی باغرود نیشابور برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در نشست خبری انتقال هجدهمین نمایشگاه کتاب مشهد به نیشابور ، گفت: با نوجه به طرح فرهنگی مشهد 2017 که در آن نمایشگاه بین اللملی ناشران جهان اسلام برگزار خواهد شد هجدهمین نمایشگاه ملی ناشران ایران این شهر به پایتخت کتاب کشور انتقال داده شد.

سید سعید سرابی افزود: تمرکز زدایی از مراکز استان به شهرهای مطرح و دارای زیر ساخت برای انجام چنین پروژه هایی یکی از دلایل انتقال این رویداد فرهنگی بوده است.

وی در واکنش به اخبار فضای مجازی و اعتراضات مردم مشهد در خصوص این تصمیم خاطر نشان کرد :نیشابور به عنوان پایتخت کتاب کشور پس از تهران دومین کتابخانه مرکزی عمومی از حیث تنوع کتاب و تعداد مراجعه کنندگان است که این خود عامل مهمی برای این انتخاب به شمار می آید .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت : واکنش های مردم و رسانه ها ،از علاقه مندی و اهمیت کتاب نشات می گیرد که مسولیت مسوولین ذی ربط را بیش تر می کند و باعث خرسندی همگان نیز می باشد.

رییس شورای شهر نیشابور از آمادگی نیشابور برای برگزاری نمایشگاه کتاب اطمینان داد و گفت : تسهیلاتی برای ایاب و ذهاب و اسکان ناشران و بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده هم چنین در حال رایزنی با دانشگاه های استان برای تور یک روزه کتاب دانشجویان هستیم که از سایت نمایشگاه و یک یا دو منطقه تفریحی نیشابور بازدید کنند.

ثمانه سکاکی افزود :، این نمایشگاه ، نهم تا چهاردهم آبانماه از ساعت 10 صبح تا 10 شب در سایت نمایشگاهی باغرود برگزار خواهد شد. بدیهی است زمان انتهایی نمایشگاه با توجه به افزایش بازدیدکنندگان قابل تمدید می باشد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.