با حمایت از بخش خصوصی، اصفهان را به قطب صنایع دستی جهان تبدیل می کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور در جمع اصحاب رسانه ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری هیجدهمین نشست جهانی صنایع دستی گفت: این رخداد نه تنها اولین و بزرگترین رخداد صنایع دستی در کشور بود، بلکه بزرگترین نشست برای شورای جهانی هم به شمار می آید چراکه گرداوری جمع کثیری از هنرمندان و کارشناسان این صنعت در یک محل بسیار نادر و فاخر بود.
بهمن نامور مطلق گفتگو و تفاهم نامه با مالزی ، اندونزی، نپال، جی پور و ... را در حاشیه این نشست از جمله اتفاقات خوب برشمرد و خاطر نشان کرد: ما بخش خصوصی را حمایت می کنیم تا اصفهان به قطب صنایع دستی دنیا تبدیل و ایران را به عنوان یک الگوی صنایع دستی به جهانیان معرفی کند.
وی گفت : این اجلاس دستاوردهای بسیار خوبی را برای هنرمندان صنایع دستی به همراه داشت و با برگزاری کارگاههای علمی، آموزشی، برپایی نمایشگاه ترویجی تجاری، امضاء تفاهم نامه ها و قراردادهای تجاری موفقیتی صد درصدی برای این نشست رقم زد و ما را به اهداف از پیش تعیین شده رساند.
وی برگزاری این اجلاس را بازگشت پیروز مندانه هنرمندان صنایع دستی کشورمان به عرصه های جهانی قلمداد کردو افزود: پس از پایان این نشست نگاهها به کشور و صنایع دستی ما متفاوت خواهد بود و نوع گفتگوی ما با دیگر حاضران در این عرصه تغییر می کند به طوری که این رخداد ، تاریخ صنایع دستی را تغییر و پای ما را به بازارهای جهانی می گشاید.
معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: انتخاب شایسته ی غدا هیجاوی به ریاست آسیا و ماندن در همین پست قبلی از مواردیست که در پیشرفت کشور ما در عرصه های جهانی صنایع دستی موثر خواهد بود و ما به دلیل کمبود اعتبارات و نداشتن تجربه نمی توانستیم این پست را قبول کنیم.
نامور مطلق کسب بیشترین امتیازات جهانی شورای صنایع دستی را مدیون غدا هیجاوی دانست و گفت: اکنون با تلاشهای این بانو و مدیریت خود ما در رتبه دوم شهرهای جهانی پس از چین قرار گرفته ایم که در گرفتن عنوان کالای برتر و بالاترین جایزه صنایع دستی سومین کشور به شمار می آییم.
وی بیان کرد: ایران مدتها بزرگترین غایب در عرصه صنایع دستی بود و امروز فعال ترین عضو شورای جهانی شده ایم و با انتصاب من به عنوان مدیریت و نماینده اصلی غرب آسیا ، تجارب بهتری کسب خواهیم کر .
معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور برگزاری یک مجمع عمونی، دو نشست سران قاره ای، دو نشست مدیران آسیا و یک مجمع آسیایی در حاشیه ی این نشست را از موفقیتهای این اجلاس خواند و یاد آور شد: اکنون ما برای اجلاسهای بعد ی و قبول مدیریتهای بالاتر آماده هستیم چرا که با برگزاری این نشست نگاهها عوض و اعتماد سازی گسترده ای صورت گرفت.
نامور مطلق توجه گرین لیز رئیس جدید شورای جهانی صنایع دستی و غدا هیجاوی نماینده آسیا به حضور گسترده هنرمندان جوان و تحصیلکرده صنایع دستی را از مواردی عنوان کرد که تفاهمنامه ها و گفتمانهایی جدی در راستای تجاری شدن موجب شد.
وی گفت: ما هم اهداف ترویجی و هم اهداف تجاری را در این نشست در نظر گرفته بودیم که موجب شد هنرمندان در فضایی کاملا آرام با آثار دیگر هنرمندان آشنا و خلاقیت و نو آوری برخی از هنرمندان به معرض دید گذاشته شود.
معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: اکنون که اصفهان عنوان شهر جهانی صنایع دستی و شهر خلاق را از آن خود کرده است، باید بزرگترین نمایشگاهها را دایر و کتابخانه، برج صنایع دستی و موزه صنایع دستی را هرچه سریعتر راه اندازی کند .



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.