رئیس جدید شورای جهانی صنایع دستی گفت: مجموعه ای از آثار صنایع دستی کشور انگلیس در فیلم های هری پاتر نمایش داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گرین لیز ضمن حضور در سمینار تکنولوژی، صنایع دستی و آینده که هم اکنون در مهمانسرای عباسی اصفهان درحال برگزاری است، با بیان این مطلب گفت: ما باید بدانیم چطور صنایع دستی را به صورت معاصر استفاده کنیم. صنایع دستی همیشه تکامل یافته و از تکنولوژی  استفاده کرده است، پس ما باید پی ببریم که چگونه تکنولوژی لازم را در صنایع دستی استفاده کنیم.
وی ادامه داد:ما در کشور انگلیس درباره ارزش اجتماعی و اقتصادی صنایع دستی فعالیتهای زیادی انجام داده ایم. در انگلیس 44 هزار تجارت کوچک در زمینه صنایع دستی وجود دارد که 3.4 میلیارد دلار به اقتصاد انگلیس کمک می کند که رقمی شوکه کننده است. باید بدانیم چگونه صنایع دستی می تواند به استفاده از عناصر مختلف و نگهداری از آنها کمک کند.
رئیس جدید شورای جهانی صنایع دستی با اشاره به اینکه اصلا مهم نیست که صنایع دستی چه شکلی دارد عنوان کرد: مهم این است که چگونه می شود در صنعت های دیگر مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: همانطور که می دانید ما در کشور انگلیس خانواده سلطنتی داریم. نمونه بارز استفاده از صنایع دستی در مراسم ازدواج شاهزاده ویلیام نشان داده شد. ما می خواهیم نشان دهیم که هنرمندان بافنده تور در این مراسم چه کسانی هستند. مثال دیگر اینکه در همه کتاب ها و فیلم های هری پاتر همه کارهای شیشه کاری توسط هنرمندان صنایع دستی عرضه شده است. صنعت صنایع دستی در معماری نیز اهمیت زیادی دارد. داستان خارق العاده این است که صنایع دستی چگونه می تواند در قرن 21 به جامعه جهانی کمک کند. ساختن صنایع دستی به شما آرامش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: من به سه زمینه برای نشان دادن ارزش صنایع دستی اشاره می کنم. اول شکل ساخت و ساختن با استفاده از عناصر مختلف است. اما مسئله دیگری که اهمیت دارد و چالش بزرگ در کشور ماست این است که نسل جدید سازنده ها باید افزایش یابند. من خواهش می کنم آموزش به بچه ها را جدی بگیرید. ساختن صنایع دستی و حتی ساختن چیزی با گل یا چوب خیلی اهمیت دارد. این بچه ها هستند که با ایجاد پایه در زمینه صنایع دستی می توانند مهندس و معمار شوند. در غیر اینصورت ما نمی توانیم با دنیا مرتبط شویم.
وی ابراز امیدواری کرد: از اینکه می بینم در بازار اصفهان جوان ها صنایع دستی می سازند بسیار خوشحالم.

گفتنی است؛ سمینار تکنولوژی صنایع دستی و آینده با حضور بهمن نامور مطلق مدیر منطقه غرب آسیا در حوزه صنایع دستی، جعفر جعفرصالحی سرپرست معاونت صنایع دستی استان، کیانی رئیس دانشگاه هنر اصفهان، پویا محمودیان مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی، امید شیوا مشاور بین الملل صنایع دستی، گرین لیز ریاست جدید شورای جهانی صنایع دستی ، غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه، وانگ شان رئیس کنونی شورای جهانی صنایع دستی و اریک اونگ مدیر منطقه شرق آسیاهمراه با جمعی از اساتید استادکاران و پژوهشگران صنایع دستی و هنرهای سنتی در تالار آیینه مهمانسرای عباسی برگزارشد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.