صفحه اینستاگرام منتسب به دفتر مقام معظم رهبری در روز خانواده توصیه ای از ایشان به جوانان را در قالب یک اینفوگرافی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صفحه اینستاگرام منتسب به دفتر مقام معظم رهبری در روز خانواده توصیه ای از ایشان به جوانان را در قالب یک اینفوگرافی منتشر کرد.

رهبر انقلاب:" ۲۵ ذی الحجه، روزخانواده، بنای کار ازدواج، بر سازش دختر و پسر است؛ باید با هم بسازند. این باهم بسازند، معنای خیلی عمیقی دارد. 
من یک ‏وقت خدمت امام رفتم، ایشان می‏خواستند خطبه‏ ی عقدی را بخوانند؛ تا من را دیدند، گفتند شما بیا طرف عقد بشو. ایشان برخلاف ما - که طول و تفصیل می‏دهیم و حرف می‏زنیم - عقد را اول می‏خواندند، بعد دو، سه جمله ‏ی کوتاه صحبت می‏کردند. 
من دیدم ایشان پس از این‏که عقد را خواندند، رویشان را به دختر و پسر کردند و گفتند: بروید با هم بسازید. من فکر کردم، دیدم که ما این همه حرف می‏زنیم، اما کلام امام در همین یک جمله ‏ی بروید باهم بسازید، خلاصه می‏شود! حالا ما هم عرض می‏کنیم که شما دختران و پسران، بروید با هم بسازید. 
سازش، اصل است. هر چیزی که با ساختن عروس و داماد، دختر و پسر، زن و شوهر منافات دارد، بایستی بیگانه تلقی بشود. این را اصل قرار بدهید، تا ان‏شاءاللَّه خداوند متعال برکاتش را بر شما نازل کند.
امیدواریم که این دختران و پسران، محیطهای شادی را به خانواده ‏ها بیاورند؛ و خداوند نسل طیب و طاهری هم به آنها عنایت کند."

توصیه رهبر انقلاب در روز خانواده به زوج های جوان+اینستاپست


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
جانم فدای رهبرم
-
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
با توکل به خدا
-
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
جانم فدای رهبرم
Japan
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
واقعا کوتاه و پر معناست . قبل از ازدواج انتخاب هم کفو و بعد از ازدواج با هم ساختن .
آخرین اخبار