مشهد؛

یک سوم مطالبات مراکز درمانی مربوط به تامین اجتماعی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اینک یک سوم مطالبات مراکز بهداشتی و درمانی سطح کشور مربوط به بیمه سازمان تامین اجتماعی است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی عصر سه شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از طرح های بهداشتی و درمانی شهرستان سرخس در جمع خبرنگاران مجموع مطالبات مراکز درمانی را از شرکت ها و سازمان های بیمه گر افزون بر 90 هزار میلیارد ریال اعلام کرد. 

وی افزود: این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی اعلام می کند هیچ بدهی به مراکز بهداشتی و درمانی ندارد اما اکنون این بدهی 30 هزار میلیارد ریال است. مشخص نیست که چرا آنان نسبت به این موضوع بی توجهی می کنند. 

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر امروز شرکت های دارویی و تجهیزاتی بیش از یک سال مطالبه داشته و در عین حال مردم نیز توقع دارند خدمات لازم به آنان ارائه شود بجا می باشد اما مشکل اینجاست که معضل از گذشته به دولت یازدهم رسیده است. 

وی گفت: برای ارائه خدمات و تامین امکانات در حوزه بهداشت و درمان تلاش می کنیم اما اعتبارات در اختیار ما نیست و همکارانمان از آذر ماه پارسال از بیمه ها طلبکارند. 

دکتر هاشمی افزود: تامین اعتبار دست وزارت بهداشت و درمان نیست، ما از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدام می کنیم و آنها نیز به تناسب شرایط با محاسبه تنگناهایی که دولت گرفتار آن است اعتبار می دهند. 

وی ادامه داد: نیاز است مسئولان شرایط برخی از مناطق محروم را از نزدیک لمس و درک کنند. 

وزیر بهداشت گفت: حوزه بهداشت و درمان شرایط متفاوتی با بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی دارد زیرا ما با جان مردم سر و کار داریم و نمی توان خدمات را بخاطر اینکه پول در اختیار نیست قطع کرد. 

چند طرح بهداشتی و درمانی امروز با حضور وزیر بهداشت در شهرستان سرخس واقع در شمال شرق خراسان رضوی بهره برداری شد. 

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.