شهردار مشهد گفت: باید با تعامل و هم‌افزایی بیشتر بتوانیم مشکلات شهروندان را حل کنیم و در واقع حل مشکلات مردم در گروی نگاه مدیریتی به موضوعات در سطح کلان‌ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید صولت مرتضوی در نشست مشترک با فرماندهان نیروی انتظامی شهرستان مشهد افزود:در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی و شهرداری یک‌بار مشترک را به دوش می‌کشند و به نظر من بیشترین مراجعات مردمی به این دو دستگاه است.

وی با بیان اینکه حل معضلات اجتماعی کار بسیار دشواری است، افزود: یکی از مهم‌ترین معضلات در کلان‌شهر مشهد پدیده اعتیاد بوده که بخش قابل‌توجه از این معتادان متجاهر را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

شهردار مشهد تصریح کرد: متأسفانه در شهر مشهد با مشکل تکدی‌گری نیز مواجه هستیم که برخورد با این پدیده بسیار دشوار است که باید با تعامل و هم‌افزایی بیشتری بتوانیم این مشکلات را حل کنیم و در واقع حل مشکلات مردم در گروی نگاه مدیریتی به موضوعات در سطح کلان‌ است.

مرتضوی گفت: قطعاً اگر موضوعات و مشکلات را از یک منظر مشترک بنگریم راحت‌تر می‌توان آن را حل کرد و باید این‌گونه جلسات در آینده نیز برای حل مشکلات مردم ادامه یابد زیرا این جلسات سبب مودت و تعاملات بیشتر و همچنین از طرفی سبب شناسایی بهتر مشکلات و معضلات شهری می‌شود.

وی افزود: امروز با تمام اقداماتی که از سوی دشمن برای ناامن کردن ایران صورت گرفته، ما امروز امنیت جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان می‌کشیم و حتی در کشور آمریکا این امنیت وجود ندارد و اخیراً در شهر نیویورک و هم‌زمان با برگزاری در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد شاهد وقوع اقدامات تروریستی بودیم.

شهردار مشهد گفت: باید قدر امنیتی اخلاقی و اجتماعی کشور را بدانیم و من از شهرداران مناطق تقاضا می‌کنم همکاری لازم را با نیروی انتظامی در تأمین امنیت داشته باشند.

پلمپ 700 پاتوق و خانه فروش مواد مخدر در حاشیه شهر مشهد

فرمانده انتظامی شهرستان مشهد هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه جمعیت حاشیه شهر مشهد بیشتر از 17 استان کشور است، گفت: امروز با همکاری و تعامل شهرداری مشهد و نیروی انتظامی بسیاری از مشکلات حاشیه شهر کاهش یا حل شده است.

سرهنگ محمد بوستانی افزود: امنیت امروز ثمره جان‌فشانی‌های کسانی است که در 8 سال دفاع مقدس خود را وقف کردند تا از این سرزمین و خاک مقدس حفاظت کنند و امروز این ارزش‌ها به امانت در اختیار ما است.

وی گفت: مشهد به عنوان دومین کلان‌شهر ایران اسلامی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و سیاست‌های اصلی کشور در روز اول فروردین توسط مقام معظم رهبری در این شهر تعیین می‌شود اما متأسفانه این شهر دارای بزرگ‌ترین حاشیه شهر در کشور با جمعیت یک‌میلیون و 200 هزار نفر است که از 17 استان کشور جمعیت بیشتری دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان مشهد با بیان اینکه 700 پاتوق و خانه فروش مواد مخدر در حاشیه شهر پلمپ شده، تصریح کرد: امروز همکاری خوبی بین شهرداری مشهد و نیروی انتظامی در حاشیه شهر شکل گرفته و اگر این همکاری‌ها نبود امروز شاهد کاهش و یا حل معضلات حاشیه شهر نبودیم.

بوستانی با بیان اینکه امنیت جایگاه ویژه در همه امور دارد، گفت: ما امروز برای حل معضلات مردم و شهر نیازمند تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف هستیم که خوشبختانه این همکاری بین شهرداری مشهد و نیروی انتظامی به بهترین نحو در حال انجام است.

وی افزود: امروز همراهی که در شهرداری مشهد با نیروی انتظامی شکل گرفته قابل تحسین است و بنده از همه شهرداران مناطق برای اهمیت ویژه به امنیت تشکر می‌کنم و امیدواریم این همدلی‌ها سبب رضایت خداوند و مردم شود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.