عثمانی در نطق میان دستور:

حکومت عربستان شکل دیگری از رژیم صهیونیستی است

یک نماینده مجلس گفت:ما جامعه اهل سنت کشور از حکومت وهابی آل‌سعود برائت می‌جوییم و حکومت عربستان را شکل دیگری از رژیم صهیونیستی می‌دانیم.

جذب نیرو در بخش دولتی تقریبا صفر است/ رکود چرخ اقتصاد را قفل کردهبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قسیم عثمانی نماینده مجلس در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس سه‌شنبه 6 مهرماه گفت: عید قربان امسال را در شرایطی سپری کردیم که حکام نالایق عربستان راه را بر دستور الهی بستند و اجازه ندادند مسلمانان کشورمان این فریضه الهی را اجرا کنند.

وی در ادامه افزود: این بی‌کفایتی حکام وهابی و سلفی زمینه سقوط این حکومت دست نشانده را فراهم خواهد ساخت و ما عربستان را شکل دیگری از رژیم صهیونیستی می‌دانیم که رژیم صهیونیستی قبله اول مسلمانان و رژیم سعودی قبله دوم مسلمانان را غصب و اشغال نموده است.


***رکود اقتصادی چرخ اقتصاد را قفل کرده

این نماینده مجلس اظهار داشت: رکود اقتصادی حاکم بر کشور زندگی مردم را مختل کرده و عدم وجود نقدینگی باعث کسادی بازار شده و فشار زیادی را بر مردم وارد نموده است که اگر فکری برای رفع آن نکنند این فشارها معیشت مردم و  چرخ اقتصاد کشور را قفل خواهد نمود.

وی تصریح کرد: ابتدایی‌ترین کاری که دولت می‌تواند انجام دهد کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی به میزانی که بتواند باعث شود منابع هنگفت مالی در بانک‌ها به بدنه اقتصاد واقعی برگردد به نحوی که باعث تورم افسارگسیخته نشده و یک تحرکی در بازار و اقتصاد کشور ایجاد نماید.

عثمانی بیان کرد: جذب نیرو در بخش دولتی تقریبا صفر است و محدود به آزمون‌است و مردم عادی که به جایی وصل نیستند هیچ امیدی به جذب فرزندانشان ندارند در حالی که برخی از مدیران گذشته در خانواده خود یک نفر نیروی بیکار ندارند و نرخ بیکاری در خانواده آنها صفر است هر اداره‌ای را که نگاه می‌کنید یک یا چند نفر از بستگان نسبی و سببی آنها حضور دارد و این وضعیت نامتعادل مردم ما را آزار می‌دهد.

نماینده مردم بوکان ادامه داد: جذب نیرو در بخش خصوصی هم به علت رکود صفر و حتی زیر صفر است و هر روز شاهد کاهش تعدیل نیرو در بخش خصوصی هستیم و تنها در استان ما به علت رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی تا به حال 16 هزار نفر از کار بیکار شدند یعنی نه تنها اشتغال جدیدی ایجاد نشده است بلکه اشتغال موجود نیز از بین رفته است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: جذب نیرو در شهرداری یا وجود ندارد یا منحصر به بستگان و وابستگان شورا و شهرداران است و مردم هیچ امیدی به اشتغال فرزندان خود دراین حوزه ندارند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، قسیم عثمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار