هم زمان با روز جهانی گردشگری زنگ گردشگری در دبیرستان تاریخی وماندگار خیام نیشابوربا حضور مردم ومسئولین این شهرستان نمونه گردشگری کشور به صدا در آمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیشابور در مراسم آغاز هفته گردشگری نیشابور اظهار کرد: ما برنامه های گردشگری شهرستان نیشابور را با شعار« گردشگری برای همه، همه برای گردشگری» امروز با به صدا در آوردن زنگ گردشگری در دبیرستان تاریخی وماندگار خیام نیشابورآغاز کردیم .

مهندس مهدی کوثری گفت: برای امسال برنامه های متنوع هفته گردشگری نیشابور ازجمله افتتاحیه نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی ، ورکشاپ ، جشنواره غذاهای محلی به خصوص فرآورده ها وغذاهای حاصل از پرورش ریواس در محل رباط عباسی نیشابور را برگزار می کنیم .

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار جشن ثبت ملی دانش پرورش و فراوری ریواس در نیشابور را با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان آبخیزداری کشور و رونمایی از لوح ثبت دانش پرورش و فرآوری ریواس را درمحل رباط عباسی خواهیم داشت .

کوثری یادآورشد: در برنامه های ما رونمایی از پوستر استارتاپ ویکند {ایده های برتر حوزه گردشگری}را در برنامه های امسال با حضور مسئولین عالی رتبه استان وکشور داریم.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیشابورعنوان کرد: از آنجا که نیشابور دارای تمدن بیش از سه هزار ساله است ودارای آیین های بومی اجرای تعدادی از آیین ها ، جشنواره بازی های بومی محلی و اجرای آیین و ورزش های پهلوانی، ترانه های محلی نیشابورو پرده خوانی را اجرایی کرده ایم .

وی اذعان کرد: تور یک روزه گردشگری خرو "پایتخت آلوی ایران"، ویژه مسئولین و خبرنگاران و گردهمایی خانوادگی اصحاب رسانه شهرستان نیشابور از دیگر برنامه های ماست .

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیشابورتصریح کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت روز استاد کمال الملک و نمایشگاه اسناد و گلباران مقبره وی و برگزاری جشنواره "گردشگری برای همه، همه برای گردشگری" ویژه جانبازان، معلولین وسالمندان از دیگر برنامه های ستاد بزرگداشت هفته گردشگری شهرستان نیشابور می باشد.

کوثری با اشاره به اینکه گردشگری برای همه، همه برای گردشگری شعاری است که تحقق آن در جامعه برای انسان هایی با نیازهای ویژه و معلولان یک نیاز اساسی محسوب می شود و به نیازهای فرهنگی این قشر پاسخ می دهد که در کنار مناسب سازی فضای شهری برای معلولان، گردشگری می تواند زمینه تعامل و ارتباط هرچه بیشتر معلولان را با آحاد جامعه فراهم کند. باید شرایطی در جامعه فراهم شود تا فرصت های برابر برای گردش معلولان و انسان های با نیازهای ویژه فراهم شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.