مراسم گرامیداشت هشتادمین سالگرد هنرستان هنرهای زیبا و تجلیل از 50 هنرمند طراز اول استان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه رفیع هنر در اصفهان گفت: با وجود اینکه سابقه آموزش های رسمی در اصفهان بیش از صد سال است ولی تاریخ آموزش های غیر رسمی و پدر- فرزندی این شهر هنرپرور سابقه ای 800 ساله دارد.

علی جنتی افزود: این هنرستان با قدمتی 80 ساله و داشتن رشته های متنوع هنری از قبیل نمایش، نقاشی، موسیقی، گرافیک، مجسمه سازی و ...همواره هنرمندان با ارزش و گرانقدری را به جامعه هنر کشور و جهان تقدیم نموده است بطوریکه آوازه هنر اصفهان از مرزهای کشور فراتر رفته و به گوش جهانیان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان پایتخت هنر اسلام است و شهری که قدر هنرمندانش را بداند هرگز فراموش نمی شود افزود: دیار نصف جهان درتکوین فرهنگ و هنر کشور نقش موثری دارد و تجربه نشان داده هنرجویانی که از این هنرستان به دانشگاه وارد شده اند بسیار موفق تر از افرادی بوده اند که آموزش رسمی هنر را از دانشگاه آغاز کرده اند.

استاندار اصفهان هم با تاکید بر اساتید برجسته و هنرجویان بزرگ و نامی این هنرستان گفت: تجلیل از 50 هنرمند و پیشکسوت این هنرستان قدردانی ناچیزی در قبال زحمات چندین ساله این عزیزان است که همواره نام نصف جهان را در جهان زنده نگه داشته اند و هنر ارزشمند خود را به سراسر جهان ارائه داده اند.

رسول زرگرپور با رونمایی از کتاب ویژه هشتادمین سالگرد هنرستان هنرهای زیبا ادامه داد: از جمله اقداماتی که در سه سال دولت تدبیر و امید در اصفهان انجام شده می توان به تهیه طرح آمایش سرزمین اشاره کرد که برای اولین بار در استان اصفهان انجام شد.

وی به قرار گرفتن محور توسعه استان بر گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: از جمله اقدامات دیگر می توان به ساخت موزه ای که برای اولین بار در شان و منزلت این شهر هنرپرور ایجاد شد، کارخانه ریزبافت در بهترین نقطه اصفهان در فضای 7 هکتاری در حال ساخت است و شهر هنر که قرار است به عنوان یکی از مراکز تجمع هنرمندان و توریست های جهانی باشد اشاره کرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.