اجرای طرح سرشماری كندو های زنبور عسل همزمان با سراسر كشور در شهرستان نی ريز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسوول اداره بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي ني ريز از اجراي طرح سرشماري كندو هاي زنبور عسل اين شهرستان همزمان با سراسر كشور خبر داد.

نورالله بيات افزود: اين طرح از سوم مهرماه به مدت يك هفته در سطح شهرستان ني ريز اجرا مي شود و زنبورداران در تمام مناطق، ملزم به همكاري با ماموران سرشماري شده اند.

او ادامه داد: در سرشماري امسال كد شناسه براي كليه زنبورستانهاي كشور ضروري است كه با اين كد ، علاوه بر شناسايي زنبورداران، زنبورستان هاي فعال هم شناسايي مي شوند.

بیات خاطر نشان کرد: خدمات رساني بهتر و آسان تر به زنبور داران و كمك به آمار برداري صحيح ساليانه و كمك به امنيت و جلو گيري از سرقت كلني ها از مزاياي ديگر اعطاي كد شناسه در سرشماري است.

مسول اداره بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي شهرستان ني ريز خاطر نشان كرد: علاوه بر اين نظارت بر استقرار، جابجايي و كوچ زنبورداران و نقل و انتقال و خريد و فروش و همچنين تسهيل در روند صدور دفترچه هاي زنبورداري و تمديد آن از ديگر مزاياي كد شناسه در طرح سراسري سرشماري كندو هاي زنبور عسل است.

بيات تصریح کرد: در شهرستان ني ريز، با وجود بيش از 300 بهره بردار در بخش زنبورداري و 14 هزار كلني زنبور عسل سالانه بين 140 تا 150 تن عسل طبيعي توليد مي شود كه اين ميزان بسته به شرايط آب و هوا و بارندگي ساليانه متغير است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار