نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به نقش دامپزشکی در پیشگیری از شیوع بیماری ها به نقش دفاعی آن نیز اشاره کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛آیت الله عبادی صبح امروز در دیدار جمعی از کارکنان اداره کل دامپزشکی گفت: برخی کشورهای غربی و استعمارگر آفات و عوامل بیماری زا را به سایر مناطق منتقل می کنند تا با ضرر و زیان اقتصادی به بخش کشاورزی و دامداری کشورها، بتوانند تجارت دارو و واکسن کنند که در این زمینه دامپزشکی نقش مهم دفاعی و تعیین کننده در جلوگیری از بیماری ها را به عهده دارد تا آسیب و گزندی به سلامت جامعه انسانی و شریان اقتصادی کشور وارد نشود.

وی افزود:ارتباطات جهانی مزایایی داشته ولی معایب و ضررهای زیادی از جمله انتقال و انتشار بیماری ها به سایر مناطق را نیز به همراه داشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی شغل دامپزشکی را مقدس عنوان کرد و گفت: نیکی و خدمت به حیوانات بسیار ارزشمند است که در احادیث اهل بیت نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

در این دیدار که به مناسبت هفته دامپزشکی انجام شد دکتر رفیعی پور مدیرکل دامپزشکی استان با تشریح وظایف متنوع این مجموعه افزود: دامپزشکی در چهار حوزه مهم بهداشت، اشتغال، اقتصاد و تجارت وظیفه مند است.

آیت الله عبادی اظهار کرد:پرسنل دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان قرار دارند که با به خطر انداختن سلامت خود، بهداشت عمومی جامعه را تأمین می کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: دامپزشکی در محروم ترین مناطق و در کوچک ترین بخش های استان دکتر، کارشناس و کاردان به خدمت گرفته تا با اقدامات بهداشتی سلامت جمعیت انسانی و دامی را تأمین و حفاظت کند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حیدری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دامپزشکی با ارائه گزارشی از وضعیت استقرار و فعالیت ناظران ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیور استان افزود: افتخار داریم با تضمین غذای طیب و حلال همراه با ناظران بهداشتی به مردم خدمت رسانی کرده و غذای سالم، بهداشتی و حلال را تأمین کنیم.

انتهای پیام/غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار