مشهد؛

مشهد میزبان نخستین دوره مسابقات هوافضای دانشگاه پیام نور کشور

نخستین دوره مسابقات هوافضای دانشگاه پیام نور کشور در مشهد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت: مسابقات هوافضای دانشگاه مشهد هفتم تا نهم مهرماه در مشهد برگزار می شود.

محمد علی داوریار افزود: این مسابقات در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی با حضور 71 تیم از فعالان هوافضا از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی گفت : در بخش دانش آموزی لیگهای گلایدر و موشک آبی و در بخش دانشجویی نیز لیگهای گلایدر و گلایدر رادیو کنترل برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

داوریار افزود : در بخش ویژه مسابقات نیز به صورت آزاد لیگ طراحی پهپاد برای نخستین بار در کشور برگزار می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی افزود: از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای شرکت کنندگان در مسابقات می توان به زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع)، بازدید از موزه علوم دانشگاه فرهنگیان، تدارک غذای متبرک حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و همچنین استفاده از امکانات تفریحی مشهد اشاره کرد.

او گفت: برای دانشجویان شرکت کننده در مسابقات هوافضا کارگاه هایی نیز در نظر گرفته شده است که شامل کارگاههای روند طراحی پهپاد، فناوری موشکهای دوربرد و سیکلهای طراحی هواپیما است.

به گفته وی شرکت کنندگان از 17 استان کشور از جمله استانهای تهران، اصفهان، کرمانشاه، کرمان، تبریز، مرکزی، بوشهر، البرز، قم و اهواز در این مسابقات حضور دارند.

داوریار ادامه داد : دانشجویان و دانش آموزان استان خراسان رضوی نیز از شهرستانهای سبزوار، فریمان، قوچان و مشهد در این مسابقات شرکت می کنند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار