مراسم روز جهانی گردشگری لحظاتی پیش با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان، در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری، که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود، حضور یافت.

در ابتدای برنامه روحانی رئیس جمهور کشورمان در خصوص برگزاری این مراسم گفت: خوشحالم همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس که یادآور روزهای مقاومت ملت ایران در برابر تجاوزگران خارجی بود، در کنار شما هستم. جوانان عزیز ما در صحنه نبرد از تمامیت ارضی، حاکمیت، واستقلال ملی کشور به خوبی دفاع کردند.

وی در ادامه با گرامیداشت روز جهانی گردشگری تاکید کرد: امر گردشگری یکی از سکوهای حرکت برای رشد و شکوفایی کشور ایران است. ما همیشه یکی از موضوعاتی که به آن توجه می‌کردیم اساس توسعه متوازن و جامع به عنوان هدف مهم برای ملت ایران بوده است. باید بگویم باید در کشورمان خودکفایی و دستاوردهای ملی بیشتر شود و جایگاه ایران با توجه به شان ملت عزیزمان در تمام دنیا قرار گیرد.

روحانی اظهار داشت: علی رغم اینکه ظاهر گردشگری یک امر ساده به نظر می‌آید، یک امر پیچیده است. سرمایه گردشگری چه داخلی و چه خارجی،  در کنار شکوفایی این صنعت، اشتغال‌زایی برای جوانان ما از مهمترین اهداف ما است. ایران جزو 10 کشور اول جهان از نظر جاذبه های طبیعی، اقلیمی، تاریخی و فرهنگی در منطقه و جهان است. آثار فرهنگی گذشته که نشان دهنده فرهنگ  و تمدن ماست و وجود تنوع فرهنگی، قومی، زبانی، دینی وغیره میتواند یکی از جاذبه‌های گردشگری ما باشد. میدان‌های بزرگ، خیابان‌های تاریخ ساز و ... می‌تواند به عنوان یک جاذبه برای جذب گردشگری ما باشد.
 
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم جذب گردشگر در کشورمان، درباره اصول لازم برای این امر گفت: اصل اول جذب گردشگر اصل فرهنگی است. تنها با طبیعت زیبا و آثار تاریخی گردشگر جذب نمی‌شود بلکه وجود فرهنگ مناسب، اخلاق، مهمان نوازی و محبت است که یک توریست به ایران سفر می‌کند و این امر باعث جذب گردشگر بیشتر می‌شود. مسئله دیگر مسئله سیاست خارجی یک دولت و نحوه ارتباطش با کشورهای  مختلف به عنوان پایه‌های اصلی جذب گردشگر است. اگر از لحاظ خارجی بر توطئه ایران هراسی که سال‌ها در ذهن مردم دنیا جای داده بودند، غلبه نکنیم نمی‌توانیم در جذب گردشگر موثر باشیم.  در مسئله برجام ما توانستیم ایران هراسی را نابود کنیم. بعد از 12 سال با هزاران بازرسی سرزده در ایران، آژانس بین المللی جهانی اعتراف کرد، فعالیت هسته‌ای ایران صلح آمیز بوده است. شرایط امروز به نحوی است که دولت‌های دیگری که مانع سفر مردم به ایران می‌شدند، در حال حاضر استقبال ویژه برای فرستادن توریست به کشور ما و حضور در ایران را دارند.  این همه سرمایه گذاری که ما انجام داده‌ایم برای امنیت کشور در بین کشورهای پرآشوبی که در حال حاضر با هم در نبرد یا مشکلات خاص خود را دارند؛ یعنی موفقیت ما. 
 
روحانی تاکید کرد: همه باید حواسمان به این درخت امنیت باشد که میوه دهد، نه اینکه خشک شود. شرایط سیاسی بیش از گذشته برای جذب گردشگر فراهم شده است و سیاست توسعه سازنده به عنوان یکی از راه‌های تعامل سازنده با جهان است. ما باید این سیاست کلی را به خوبی اجرا کرده و آنرا پیاده کنیم. 
 
وی در ادامه گفت: مسئله بعدی ما مسئله اقتصاد است. گردشگر برای اینکه به کشوری سفر کند، باید مخارجش را بررسی کرده و هر مقدار گردشگر پول کمتری در آن کشور خرج کند، استقبال بیشتری برای حضور پیدا می‌کند. این آینده روشنی می تواند برای کشور داشته باشد. ما اخیرا به کشوری سفر کردیم که تورم آن کشور 600 درصد بود و این در حالی است که تورم ما طی سال‌های اخیر از 40 درصد به حدود 8 درصد رسیده و ار حالا به بعد توجه ما برای حفظ این تورم تک رقمی و کاهش آن است. 

رئیس دولت یازدهم اظهار داشت: صنعت گردشگری باید زیرساخت‌های لازم را توسعه دهد و خودش را برای پیشرفت آماده کند. شبکه ملی اینترنتی ما و بانک‌ها از مهم‌ترین مسائلی است که در این صنعت باید به آن توجه کرد. ما طی سال‌های اخیر قدم‌های خوبی در روابط بانکی با جهان برداشته‌ایم. در مسئله گردشگری یکی از نیازهای ما زیرساخت‌هاست که باید تقویت کرد و برای گردشگران ایجاد امنیت، رفاه، شرایط اقتصادی مناسب و ... ایجاد نمود. 
 
در ادامه رئیس جمهور اهمیت توجه به گردشگری را اینگونه عنوان کرد:‌ دین اسلام به مسئله سفر و گردشگری توجه ویژه داشته و از نظر دینی گردشگری یکی از اصل‌ها برای زندگی انسان است و ما از طریق آن می‌توانیم با آداب و رسوم ملت‌های دیگر آشنا شویم.
 
وی در پایان افزود: ‌دولت یازدهم در صنعت گردشگری توانست افزایش چشم گیری داشته باشد. من دوست دارم و پیشنهاد می‌دهم نام سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی تغییر کند.
 


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار