مسئول مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری استان برضرورت استفاده از ظرفیتهای سپاه و بسیج سازندگی در جهت اجرای طرح توانمندسازی جوامع محلی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛بیات مسئول مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در نشست تخصصی با مسولان سازمانهای بسیج مهندسین کشاورزی و بسیج سازندگی استان بمناسبت هفته دفاع مقدس گفت:در حوزه های آبخیز استان حدود 35 میلیارد تومان پروژه مطالعه و طراحی شده وآماده اجرااست.
 وی افزود: در صورت تامین اعتبار این پروژها که در جهت آبخوانداری ، کنترل سیل و حفاظت منابع آب و خاک حوزه های آبخیز هستند اجرا می شوند.
جعفر بیات درباره اجرای طرح توانمندسازی جوامع محلی در قزل تپه خاطر نشان کرد: بحث مدیریت جامع حوزه آبخیز قزل تپه یا آرپاچای در اراضی 7 روستای واقع در محدوده حوزه  اجرا می شود.
مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  اضافه کرد:بعضی از اقدامات مورد نظر نیز کشت و توسعه گیاهان داروئی ، جنگل کاری چند منظوره و اقتصادی و جمع آوری و ذخیره روانابها در حوزه می باشد که در راستای اجرای این طرح ها  می توانیم از ظرفیتهای سپاه و بسیج سازندگی استفاده کنیم.
   دکتر حسینی منفرد مدیر اجرائی طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز اداره کل نیز دراین نشست  گفت: در زمینه گیاهان داروئی در جریان فعالیت های سپاه و مدیریت باغبانی هستیم و می توانیم تفاهم نامه ائی در این مورد تهیه و قدم های مثبت را  برداریم.
 وی با اشاره به محدودیت منابع آبی بیان کرد: نظر منابع طبیعی بر روی گونه هایی است که نیاز آبی کمتری دارند .
 

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.