معاون اطلاعات و آمار سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: روابط عمومی و تبلیغات نقش مهمی در موفقیت حداکثری سرشماری به روش اینترنتی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،اردشیر یوسف زاده، معاون اطلاعات و آمار سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی در گردهمایی مسئولان روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان که در سالن شهید باکری ساختمان شماره یک سازمان برنامه و بودجه استان برگزار شد، با اشاره به کلیات طرح ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، اظهار داشت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سال 1335 آغاز شده و تا سال 85 به صورت دوره‌ای و هر 10 سال یک بار انجام می شد، اما در سه دوره اخیر براساس قانون مصوب، مقرر شده که هر 5 سال یک بار برگزار شود.

وی گفت:سرشماری عمومی نفوس و مسکن مهم ترین، حساس ترین و جامع ترین طرح آماری کشور به منظور کسب اطلاعات و آمار متقن و دقیق از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خانوارها جهت برنامه ریزی برای نیل به اهداف توسعه کشور است.

یوسف زاده به دیدار مسئولان مرکز آمار ایران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار فرمودند: «مرکز آمار به عنوان مرکز اصلی و قانونی ارائه اطلاعات آماری برای توسعه است» که این امر نشان دهنده اهمیت موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن است.

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان با اشاره به شعار سال، افزود: همانگونه که رهبری فرمودند: «لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، وجود آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت تولید داخل و بنگاه‌های تولیدی و نیازهای آنها است.»

یوسف زاده در ادامه به انتقاد رهبری از اختلاف آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار کشور در دولتهای مختلف اشاره و اظهار کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری دستکاری آمار گناه کبیره است، بنابراین تلاش می شود با تبلیغات و اطلاع رسانی در ابعاد مختلف، مردم به ارائه اطلاعات و آمار دقیق ترغیب شوند.

وی با اشاره به فرمان ریاست جمهوری مبنی بر لزوم همکاری همگانی در اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اظهار داشت:طبق ماده 5مرکز آمار ایران تمام شرکت ها، بانک ها و دستگاههای اجرایی ملزم به فراهم کردن امکانات سرشماری هستند.

یوسف زاده افزود: طبق ماده 7 نیز تمام اطلاعات خانوارها محرمانه است و اطلاعات خانواده ها در اختیار هیچ ارگان و حتی نهاد قضایی و امنیتی قرار نمی گیرد.

معاون اطلاعات آمار سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح سرشماری عمومی نفس و مسکن سال 95 در دو مرحله اینترنتی و حضوری، خاطرنشان کرد:سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش اینترنتی وجه تمایز سرشماری سال 95 با دوره های قبل است که از سوم تا 24 مهرماه اجرا می شود.

وی تصریح کرد:سرشماری به روش اینترنتی، ضمن کاهش هزینه ها، دقت اطلاعات را بالا برده و جایگاه کشور را در سطح بین الملل به لحاظ بهره گیری از امکانات الکترونیکی در سرشماری ارتقا می دهد.

یوسف زاده اضافه کرد:روش اینترنتی این فرصت را به خانوارها می دهد که با حوصله و وقت زیاد و با حضور مطلع ترین فرد خانواده نسبت به ثبت اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن اقدام کنند.

وی از مسئولان روابط عمومی های دستگاههای اجرایی استان درخواست کرد اطلاع رسانی و تبلیغات لازم برای مشارکت حداکثری کارمندان دولت در سرشماری اینترنتی را انجام دهند.

قائم مقام مدیراجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن آذربایجان غربی با اشاره به اجرای روش حضوری سرشماری عمومی نفوس و مسکن از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه، افزود: افرادی که به صورت اینترنتی آمار و اطلاعات افراد خانواده را ثبت کنند، در مراجعه مأموران سرشماری کد رهگیری را تحویل آمارگیران می دهند و نیازی به سرشماری مجدد نیست.

برچسب ها: سرشماری ، نفوس ، مسکن ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.