شهرکرد؛

حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار تأثیرگذار هنرمندان

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه از آثار ارزشمند و تأثیرگذار هنرمندان در بخش های مختلف حمایت می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی اصغر کاراندیش مروستی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: استفاده بهینه از اعتبارات بخش فرهنگ و هنر در کشور از مهمترین برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با بیان رشد 35 درصدی سر جمع بودجه این وزارتخانه در سال جاری اضافه کرد: امسال بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قسمت هنری 80 درصد، در حوزه یارانه کتاب و مطبوعات 45 درصد و در بخش سینمایی 40 درصد افزایش داشت. 

کاراندیش اضافه کرد: اعتبارات فرهنگی در قانون بودجه 71 هزار میلیارد درج شده که از میزان تنها 10 هزار میلیارد ریال سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: علیرغم تنگناهای مالی و اقتصادی شدید دولت یازدهم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه سال گذشته فعالیت های فرهنگی قابل توجهی انجام داده است.

قاسم سلیمانی با بیان اینکه موازی کاری فعالیت های فرهنگی در دستگاه های اجرایی از آسیب های حوزه فرهنگ به شمار می رود افزود: توجه به فرهنگ قرآنی، ملی و منطقه ای نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

وی اضافه کرد: ارتقای جایگاه فعالان حوزه فرهنگ، توسعه فعالیتهای نرم افزاری، رشد اعتبارات فرهنگی و تکمیل و بهره برداری سریع تر از طرح های این بخش باید در برنامه های پیش روی مسئولان مورد توجه باشد.

سلیمانی همچنین گفت: مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم توجه ویژه ای به حوزه فرهنگ و هنر داشته و اعتبارات قابل توجهی را به این بخش اختصاص داده است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و افتتاح یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان از مهم ترین برنامه های سفر دو روزه معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرکرد است.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.