هرمزگان دیار نخل ، دریا و شرجی ، سرزمینی که زمستان در آن معنا ندارد و به ندرت به مردم سر می زند، اینجا علاوه بر گرمای هوا بازار فوتسال برخلاف دیگر ورزش ها که روزگار سردی را سپری می کنند گرم گرم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،فوتسال در هرمزگان طرفداران زیادی  دارد  و بازیکنان با استعداد این رشته ورزشی را با جدیت دنبال می کنند.
امیرحسین ماکیانی فردنیا  نوجوانان تیم  یاران شهسوار بندرعباس  آقای گل فوتسال هرمزگان یکی از این استعداد ها است .
سین: بی شک شما  در آینده  از بهترین بازیکنان فوتسال در کشور خواهید بود؛ لطفا خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید؟
جیم: امیرحسین ماکیانی فردنیا  اهل بندرعباس محله ی پشت شهر هستم رشته ی تحصیلی ام الکتروتکنیک و امسال در مقطع سوم متوسطه ادامه تحصیل خواهم داد ، از زمان ورود به فوتسال در باشگاه یاران شهسوار بندرعباس در رده نوجوانان بودم و از آن زمان تقریبا مدت چهار سال می گذرد و  علاقه زیادم در زمان کودکی باعث شد این رشته ورزشی را  انتخاب کنم.
سین:  جالب است بدانیم چگونه با تیم فوتسال نوجوانان یاران شهسوار بندرعباس آشنا شده و فعالیت خود را آغاز کردید و از آن زمان تا به امروز چقدر برای این تیم مایه گذاشتید؟
جیم: یک روز همراه تیم محلی رفتیم بازی دوستانه با یاران شهسوار داشته باشیم و یکی از دوستانم که در این تیم بازی می کرد و خیلی وقت بود همدیگر را ندیده بودیم، آنجا مرا دید و مرا به مربی خودشان معرفی کرد و این عامل باعث شد که در  فضای بهتر و در این تیم فعالیت ورزشی ام را ادامه دهم.
سین: چه کسی را الگوی ورزشی خود قرار می دهید و دوست دارید آینده در کدام تیم لیگ برتری فعالیت خود را ادامه دهید؟

جیم: الگوی ورزشی خودم هستم، هر کسی می تواند الگوی خود باشد و در حال حاضر بهترین تیم فوتسال تاسیسات دریایی است و اگر خدا بخواهد آینده در این باشگاه می خواهم فعالیت خود را ادامه دهم.
سین: شما در سه سال متوالی عنوان آقای گل  استان  را کسب کردید  هنگامی که عنوان آقای گل را از آن خود کردید عکس العمل مسئولان ورزشی چه بود؟
 جیم: فقط کمیته فوتسال هرمزگان برنامه تقدیر و تشکر را برگزار کرد و صمیمانه از زحمات این کمیته سپاسگزارم و در این مدتی که بازی می کنم  حمایتی از مسئولان رده بالا ندیدم و استدعا دارم به ما توجه کنند.
سین: نبود خانه فوتسال چه مشکلاتی برای باشگاه ها ایجاد کرده است؟
جیم:  خیلی از مسابقات ما با تاخیر برگزار می شود و باعث می شود تیم ها آمادگی لازم را برای حضور در مسابقات کشوری نداشته باشند.
سین: آینده ی فوتسال هرمزگان چطور ارزیابی می کنید؟
جیم: کمیته فوتسال  شبانه روز تلاش می کند و امسال برای اولین بار در تاریخ هرمزگان 9 تیم فوتسال در مسابقات کشوری  صف آرایی می کنند و امیدوارم با تلاش های که صورت گرفته شاهد رشد بیشتر فوتسال هرمزگان در کشور باشیم.
سین: قطعا افرادی  در موفقیت  و ارائه  بازی زیبای شما  نقش داشته اند آنها  چه کسانی بودند؟
جیم: موفقیتم را مدیون خداوند هستم که هر جا به در بسته ای رو به رو شدم گره ای از مشکلات را از روی من باز کرده است، دوم مدیون خانواده هستم که در عرصه ی فوتسال مرا حمایت کرده اند و در نهایت مدیون مربی ام آقای حمزه پور هستم و از همه ی آن ها تقدیر و تشکر می کنم.
سین : کسب عنوان آقای گل شهرستان بندرعباس، بهترین بازیکن و آقای گل هرمزگان در مجموع با 30 گل زده  از افتخارات  کارنامه  شما است .
 بهترین خاطره ی ورزشی که برای شما رقم خورده چیست؟
جیم:  سال گذشته که به مسابقات کشوری استان گیلان، آستانه اشرفیه اعزام شدیم با تیم برازجان استان  بوشهر بازی داشتیم  که در آن بازی همان ابتدای کار موفق به گلزنی شدیم، اما دقایقی بر اثر اشتباه خودم بازی مساوی شد، در نیمه ی دوم 2 گل را به ثمر رساندم  و 1 گل هم یکی از بازیکنان تیم ما به ثمر رساند و در نهایت بازی چهار بر دو به نفع ما تمام شد و به مرحله ی یک چهارم نهایی صعود کردیم که خیلی به دلم چسبید.
سین: از خاطرات تلخ خود برای ما توضیح دهید؟
جیم: سال گذشته لیگ شهرستان بندرعباس در مرحله ی نیمه نهایی با تیم صدرا بازی داشتیم  که در نیمه ی اول از روی یک ضربه ی ایستگاهی یک گل به ثمر رساندم  و بازی را یک بر صفر به نفع تیم پیش انداختم، اما در نیمه ی دوم بر اثر ضعف معده وضعیت جسمانی ام مساعد نبود و دیگر نتوانستم بازی کنم و  تیم باخت و به فینال  نرسیدیم.
جیم : صحبت پایانی؟
  تشکر می کنم از شما خبرنگار رسانه که وقت گذاشتید و تشکر می کنم از آقای مهدی ربیع پور مسئول کمیته فوتسال هرمزگان که مانند برادر در کنار بنده هست و حمایتم می کند.
در بندرعباس در رده جوانان ۱۴ تیم، نوجوانان ۱۶ تیم، نونهالان 20 تیم  و در استان در رده بزرگسالان ۱۴ تیم در لیگ برتر هرمزگان فعالیت می‌کنند و تیم فوتسال آذرخش سر خون بندرعباس در لیگ برتر کشور حضور دارد ،  ورزشکاران این رشته پر طرفدار منتظرند تا طعم شیرین فوتسال را در خانه فوتسال هم  بچشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.