کارخانه سیمان سپهر شهرستان قیر و کارزین استان فارس با همت متخصصان داخلی با پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی خان سالار مدیر عامل شرکت سیمان سپهر گفت: در این کارخانه روزانه 3 هزار و 500 تن  و سالانه یک میلیون و 200 هزار تن سیمان و کلینکر تولید می شود که علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخل، به کشور های حاشیه خلیج فارس و آفریقا صادر می شود.
خان سالار افزود: در این کارخانه سیمان های پرتلند تیپ یک تا پنج تولید می شود و برای 350 نفر به صورت مستقیم و برای 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.
وی افزود: ساخت این مجموعه با هدف رونق بخشی به منطقه کم برخوردار قیر و با تلاش و کوشش متخصصان گروه کارآفرین سپهر از سال 87 آغاز شد.
مدیر کارخانه سیمان سپهر قیر و کارزین ادامه داد: 90 درصد این کارخانه شامل نصب تجهیزات، و راه اندازی دستگاه های مختلف، به دست متخصصان داخلی و نیرو های بومی و محلی انجام شده است.
محمد هادی درخشان افزود: با توجه به اینکه این کارخانه در یک منطقه محروم ساخته شده، علاوه بر صنعتی شدن منطقه زمینه ایجاد اشتغال و رفع محرومیت را فراهم می کند.
جعفر خوش نیت فر معاون فنی کارخانه سیمان سپهر تصریح کرد: ماشین آلاتی که در ساخت این کارخانه به کار رفته است دارای آخرین تکنولوژی روز اروپا است و آلودگی های زیست محیطی ایجاد نمی کند.  
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.