سومین کارخانه روغن کشی کشور در فارس و اولین در استان امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛فرماندار سروستان گفت : برای اجرای این طرح که از سال 90 با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار صرف این پروژه شده است که 11 میلیارد تومان از این طرح اعتبارت بانکی و ما بقی آورده بخش خصوصی است.
کرمی در ادامه هدف از اجرای این طرح را توسعه بخش کشاورزی و عدم وابستگی به مواد اولیه روغنهای خوراکی و ایجاد فرهنگ کشت دانه های روغنی از جمله گلزا ، گلرنگ و سویا اعلام و ابراز امیدواری کرد با توجه به ارزش افزوده بالایی که این دانه های روغنی دارند و همچنین اجرای اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری است بتوانیم دردو بخش تولید و کشاورزی پیشرو باشیم.
وی در خصوص واحدهای نیمه فعال و غیر فعال سروستان هم گفت : با تلاشهای صورت گرفته 8 واحد صنعتی نیمه فعال و غیر فعال که به دلیل عدم سرمایه در گردش فاقد فعالیت بودن برای جذب بیش از 20 میلیارد تومان اعتبارات سرمایه در گردش به استان معرفی شده اند که در صورت اختصاص این منابع زمینه اشتغال بیش از 400 نفر مجددا فراهم خواهد شد.

رضا شمساعی مدیر عامل این واحد تولیدی نیز گفت : این واحد تولیدی در زمینی به مساحت 17 هکتار و با زیر بنای 15 هزار متر مربع شامل ساختمان اداری ،بخش تولید و سالن ورودی مواد اولیه هست که در فاز اول این کارخانه برای بیش از 100 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.
وی با بیان این که این کارخانه قادر است سالانه 60 هزارتن روغن تولید کند افزود : با توجه به آماده بودن زیر ساختهای توسعه در این مجموعه ،در صورت تخصیص منابع مالی ارزی فاز دوم این کارخانه تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید که هم زمینه اشتغالزایی بیش از 500 نفر به صورت مستقیم و 20 هزار نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم خواهد کرد و هم تولید سالانه آن به بیش از 150 هزار تن در سال افزایش خواهد داشت.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.