شهردار تبریز از نصب تابلوی سنگی نفیس مزین به سیمای سرداران شهید آذربایجان در بلوار 29 بهمن خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجفی گفت: تابلو سنگ موزاییکی نفیس از سیمای سرداران شهید آذربایجان که اخیراً توسط یکی از هنرمندان گران‌قدر شهرمان طراحی و اجرا شده، چهارم مهر، همزمان با هفته دفاع مقدس پرده‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این اثر ویژه هنری که با تکنیک سنگریزه اجرا شده، تمثال 29 سردار شهید تبریز را در کنار تصویر امام راحل (ره) دربرگرفته و به شهدای مقاطع مختلف تاریخی، از انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس و مدافعان حرم اشاره دارد.

شهردار تبریز با بیان اینکه انعکاس منزلت شهیدان سرافراز و عزیز، باید با فاخرترین و بهترین برنامه‌های هنری مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: تبریز در کنار برخورداری پیشینه مفاخر علمی و فرهنگی، شهر سردراران عاشورایی است، از این نصب تابلوی سنگی نفیس مزین به سیمای سرداران شهید آذربایجان در این بخش از شهر، معرف جایگاه ارزشی و انقلابی شهر خواهد بود.

نجفی تصریح کرد: همراهی سیمای بصری شهر و بحث‌های زیباسازی آن با اصول محتوایی و اعتقادی، نقش مهمی در انتقال مفاهیم ارزشی خواهد داشت.

طراح و سازنده تابلوی سنگ نفیس مزین به سیمای سرداران شهید آذربایجان گفت: این تابلو در عرض 60 متر و با استفاده از سنگ ریزه‌های صیقل داده شده در دریا ساخته شده است و 5 میلیون سنگریزه رنگ طبیعی در آن استفاده شده است.

صابر بقال اصغری افزود: ساخت این تابلو سنگی به مدت یکسال طول کشیده و تمثال اولین شهید انقلاب تا شهید مدافع حرم در آن نقش بسته است.

وی ادامه داد: در این تکنیک که هنر آن به نام تبریز ثبت شده است، از سنگریزه‌هایی که در دریا توسط موج و آب صیقل داده شده‌اند، استفاده شده است و این سنگریزه‌ها از چند هزار رنگ تشکیل شده و به صورت کاملا طبیعی و بدون استفاده از رنگ شیمیایی ساخته شده است.

این هنرمند صاحب نام تبریزی یادآور شد: برای ساخت این تابلوی سنگی حدود 4 میلیارد ریال هزینه شده و با سفارش و حمایت شهردار تبریز به نتیجه رسیده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.