آتش‌نشانان به عنوان ایثارگران عرصه مدیریت شهر در تلخ‌ترین شرایط زندگی شهروندان جان خود را در طبق اخلاص قرار می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شهردار تبریز  در پیامی با گرامی‌داشت هفتم مهر، روز ملی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، گفت: افزایش جمعیت، گسترش بلندمرتبه‌سازی‌ها و توسعه صنعتی و خدماتی شهر، موجب شده ‌بروز حوادث و سوانح ریز و درشت، به یکی از رویدادهای ثابت شهر تبدیل شود.

نجفی با گرامی‌داشت مقام شامخ شهدای آتش‌نشان، تاکید کرده است: خدمت موثر و بی‌شائبه آتش‌نشانان قهرمان به شهروندان، در اتفاقات تلخ زندگی شهری، همواره بارز بوده است.

دکتر نجفی با بیان این‌که تلخ‌ترین حوادث و سوانح، همواره در بستر غفلت‌های انسانی، به کمین نشسته‌ است، متذکر شده است: این امر نشان‌دهنده ضرورت تداوم برنامه‌های هشدار‌دهنده و آموزش‌های مستمر ایمنی است. توسعه شهر باید با لحاظ بسترهای وقوع خطر و ارایه خدمات مستمر آموزش ایمنی، همراه باشد.

وی در ادامه این پیام، با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های ایمنی و امدادرسانی، خاطرنشان کرده‌است: امکانات سنتی و‌ تجهیزات قدیمی، به هیچ عنوان، پاسخگوی زمینه‌های خطر نیست و زیرساخت‌های حوزه ایمنی و آتش‌نشانی، همگام با سایر زیرساخت‌های مدیریت شهری، باید توسعه و تجهیز شود و به همین منظور، شهرداری تبریز در سه سال گذشته، بخش مهمی از اهتمام خود را چه در بخش بودجه و چه در اجرای برنامه‌های تدوین‌شده، معطوف نوسازی و افزایش تجهیزات کرده است.

شهردار تبریز با اشاره به برگزاری یازدهمین المپیاد عملیاتی و ورزشی آتش‌نشانان کشور در تبریز، در روزهای آتی، اظهار امیدواری کرد، این رویداد مهم، در ارتقای توانمندی‌های عمومی آتش‌نشانان موثر باشد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.