معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: بیش از 60 درصد کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در روستاها قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مرتضی طاهریان در مراسم افتتاحیه همایش منطقه‌ای فرهنگ و هنر روستا و عشایر استان های غربی کشور که به میزبانی شهرستان صحنه استان کرمانشاه در حال برگزاری است، با بیان اینکه فعالیت فرهنگی هنری در روستا از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: اصیل ترین و عمیق ترین باورهای فرهنگی را بین روستاییان می‌بینیم.


وی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالهای اخیر توجه به فرهنگ روستاها را جزو ماموریت‌های خود قرار داده و هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زادی داریم، اما طی این مدت کارهای خوبی انجام شده است.

وی برگزاری جشنواره قرآنی و جشنواره سرود با مضامین دینی و انقلابی ویژه روستاییان را از اقدامات خوب انجام شده برشمرد و گفت: امسال نیز جشنواره تئاتر ویژه روستاییان را بصورت منطقه ای برگزار خواهیم کرد.

طاهریان در ادامه مساجد را اصلی‌ترین پایگاه دینی معرفی کرد و گفت: باید بپذیریم این پایگاه نقش مهمی در نهادینه سازی فرهنگ در جامعه بر عهده دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.