مسئول دبیر خانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از اعزام ۵۰ نفر از مدیران کانون های مساجد و ائمه جماعت به چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستایی و عشایری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد حسین عبداللهی ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس گفت:۵۰ نفر از مدیران کانون های مساجد روستایی و عشایری و ائمه جماعات خراسان رضوی به چهارمین دوره کنگره ملی فرهنگ و هنر روستایی و عشایری که از ۱ تا ۴ مهر در استان گلستان برگزار می شود اعزام شدند.

وی افزود:این گروه با هدف آشنایی با راههای تکریم و معرفی الگوهای موفق فرهنگ و هنر روستا، شبکه سازی و توانمند سازی کانون های روستایی، بررسی و ارائه راهکارهای تعالی و پیشرفت فرهنگ و هنر روستا، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و شناسایی ظرفیت های بومی مناطق روستایی به این دوره آموزشی اعزام شده اند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه در این دوره نشست های عمومی و کارگاههای آموزشی برگزار می شود، گفت:در نشست های عمومی نقش فعالان فرهنگ و هنر روستا در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی اسلامی با رویکرد تبیین چالشهای جمعیت و خانواده و اصول و مبانی کار فرهنگی از منظر مقام معظم رهبری بررسی می شود.

عبداللهی ادامه داد: کارگاههای آموزشی هم با هدف فراگیری مهارت و شیوه های نوین تبلیغ، جذابیت کار فرهنگی در مناطق روستایی( ویژه ائمه جماعات)، مدیریت کار فرهنگی و آشنایی با رسالت و کارکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد در روستاها (ویژه مدیران کانون) برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه گروه اعزامی دبیرخانه خراسان رضوی متشکل از ۲۵ مدیر کانون و ۲۵ نفر از ائمه جماعات مساجد روستایی و عشایری هستند، افزود:در این دوره نشست های هم اندیشی حول محور الگو دهی و انتقال تجربیات موفق ائمه جماعات و مدیران کانون ها هم برگزار می شود.

انتهای پیام//ز.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.