ابراز نگرانی اعضای جمهوری‌خواه کنگره از اعطای مجوز فروش هواپیما به ایران

دو عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به وزارت خزانه‌داری این کشور خواستار توقف فروش هواپیما به ایران شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن فری بیکن، اعضای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (جمعه) نسبت به اعطای مجوز فروش هواپیمای مسافربری به ایران از سوی وزارت خزانه‌داری ابراز نگرانی کردند. 

در همین ارتباط، «پیتر روسکام» و «جب هنسارلینگ» نمایندگان جمهوری‌خواه ایالت‌های ایلینوی و تگزاس در نامه‌ای خطاب به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا که وظیفه نظارت بر روند اجرای تحریم‌ها و همچنین، اعطای مجوز فروش محصولات تجاری به کشورهای تحت تحریم را بر عهده دارد، اظهار داشتند نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از فروش هواپیماهای مسافربری بوئینگ و ایرباس به شرکت هواپیمایی "ایران ایر" به عمل خواهند آورد.

آنها در این نامه با تکرار اتهامات بی‌اساس قبلی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، دلیل مخالفت با فروش هواپیما به ایران را فقدان شواهد کافی درخصوص توقف انتقال سلاح، نیرو و پول از سوی شرکت ایران‌ایر به گروه‌های تروریستی و دولت‌های به قول آن‌ها «خودسر» منطقه اعلام کردند.

به نوشته واشینگتن فری بیکن، این دو نماینده جمهوری‌خواه از نفوذ بالایی در مجلس نمایندگان آمریکا برخوردارند. هنسارلینگ رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان است و روسکام ریاست کمیته فرعی راه‌ها و روش‌ها که یک کمیته نظارتی به شمار می‌رود را برعهده دارد.

نامه‌نگاری جدید روسکام و هنسارلینگ با وزارت خزانه‌داری آمریکا پس از آن صورت گرفت که شرکت هواپیماسازی ایرباس روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد برای تحویل 17 فروند هواپیمای مسافربری به ایران از دولت آمریکا مجوز دریافت کرده است. ساعاتی پس از انتشار این خبر، شرکت بوئینگ نیز از وعده دولت آمریکا برای اعطای مجوز قطعی فروش هواپیما به ایران خبر داد.

ایران پس از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی اعلام کرد برای نوسازی ناوگان مسافربری خود به 400 فروند هواپیما نیاز دارد و به دنبال اعلام نیاز ایران، شرکتهای بوئینگ آمریکا و ایرباس فرانسه هر کدام با فروش یا اجاره بیش از 100 فروند هواپیمای مسافربری به ایران موافقت کردند.

اما از آنجاکه وزارت خزانه‌داری آمریکا طی سالهای اخیر شرکت هواپیمایی ایران‌ایر را با ادعای انتقال تجهیزات نظامی به کشورهای دیگر تحت تحریم قرار داده است، این معامله تجاری با وجود گذشت بیش از یک سال از توافق هسته‌ای ایران و 1 + 5 هنوز به سرانجام نرسیده است.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
به نظر من این یک فرصت خوب برای ما برای تولید هواپیما به دست خودمان است کما اینکه موتور هواپیما را که مشکل ترین جزء است در کشور ساخته شده است و اینکه این کار می تواند اشتغال برای خودمان ایجاد نماید و وجهه و توان ایران با این کار بالاتر می رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
ما خاهانه ۱۰۰۰ هواپیما بویینگ وایرباس مدل ۲۰۱۶ هستیم ،ودر صف اول نوبت هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
غلط کردن که نگرانن//تو دلشان قند اب میشه که 100فروند هواپیما ازشان بخری//خودشان با هم دعوایشان شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
این ها همه بازی سیاسی صهیونیستی هاست ، بوئینگ و ایرباس در این وضعیت بد اقتصادی آرزویشان این است که با فروش هواپیما اقتصاد خود را ترمیم کنند.

این بازیها برای این است که ملت ما تمرکزش را از دست بدهد و نتواند به بهای اصلی این معامله توجه کند . با این روش ، هم اقتصاد خودشان را تقویت میکنند و هم پول خودمان را نمیدهند تا مبادا در مسیرهائی که لازم میدانیم خرج کنیم .

نابود بشود هواپیمائی که با این خفت وارد کشور بشود که اجازه نداشته باشد مثلا به افراد بزرگی مانند { سردار رشید جهان اسلام ، قاسم سلیمانی } سرویس بدهد.!!!!

برای این خریدها ، ملت باید جشن بگیرد یا اقامه عزا کند ؟؟؟

دشمنان ما در کشور خودمان و به دست خودمان مهم ترین ارگانها و موثرترین افراد را تحریم میکنند و ما هم مانند مستر بین ، ذوق کنیم .!!!

چه باید گفت بر گروهی که برای شیرینی یک شکلات ، کشور را به ثمن بخس بفروشند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
اینها جیره خوران ال سقوط در امریکا هستند که تعدادشان هم زیاد است ال سقوط اگر دلارهای نفتی نباشند پشیزی ارزش ندارد و نخواهد داشت...
آخرین اخبار