کشته شدن سیاه پوستان توسط پلیس آمریکا، یادآور لینچ کردن (مجازات بدون محاکمه افراد) است و دولت باید بسیار بیشتر برای حفاظت از سیاه پوستان تلاش کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک گروه کاری سازمان ملل در گزارشی که روز دوشنبه در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل مورد بحث قرار خواهد گرفت، اعلام کرد کشته شدن سیاه پوستان به وسیله پلیس آمریکا، یادآور لینچ کردن (مجازات بدون محاکمه افراد) است و دولت باید بسیار بیشتر برای حفاظت از سیاه پوستان تلاش کند.

این انتقاد تند و تیز - که رفتار پلیس امروزی را با کشته شدن سیاه پوستان توسط گروه هایی در قرن های نوزدهم و بیستم مقایسه کرده - در بحبوحه از سرگیری تنش های نژادی در امریکا، مطرح شده است.

این هفته، شارلوت واقع در ایالت کارولینای شمالی آمریکا شاهد اعتراضات خیابانی در ارتباط با تیراندازی مرگبار یک مامور پلیس به سوی کیث اسکات، یک مرد سیاه پوست، بود.

روز جمعه نیز یک مامور پلیس سفیدپوست که یک مرد سیاه پوست غیرمسلح را به ضرب گلوله کشته بود، خود را به مقامات در تولسا واقع در ایالت اوکلاهما معرفی کرد.

در گزارش «گروه کاری کارشناسان سازمان ملل درباره افراد آفریقایی تبار» آمده است: «کشتارهای امروزه پلیس و ضربه روحی که وارد می کند، یادآور وحشت نژادی گذشته از لینچ کردن است».

بیشتر قربانیان لینچ کردن بر اثر حلق آویز شدن، جان می باختند.

در گزارش سال 2015 یک سازمان غیردولتی اعلام شد سه هزار و 959 سیاه پوست بین سال های 1877 و 1950 براثر لینچ شدن در ایالت های جنوبی آمریکا کشته شدند.

این گزارش کارشناسی سازمان ملل بر اساس سفر یک گروه پنج نفره به ریاست ریکاردو ای سونگا استاد فیلیپینی حقوق به آمریکا در ماه ژانویه، تهیه شده است.

از زمان این سفر، خشم عمومی در ارتباط با تاکتیک های پلیس افزایش یافته زیرا برخوردهای مرگبار ماموران با امریکایی های-افریقایی تبار، که بسیاری از آنها غیرمسلح بودند، باعث اعتراضات و ناارامی در سراسر آمریکا شده است.

این گروه افزود به رغم این که آمریکا تلاش کرده اصلاحاتی انجام دهد ولی این گروه درباره وضع حقوق انسانی آمریکایی های-افریقایی تبار همچنان «به شدت نگران» است.
این گروه تاکید کرد: «مصونیت برای خشونت های دولتی به بحران حقوق بشر جاری منجر شده است و باید به عنوان یک مسئله با فوریت، به آن رسیدگی شود».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار