حوادث شارلوت نشان می دهد نژادی پرستی در جامعه آمریکا نهادینه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری فرانس 24؛ گوتیه ریبینسکی، سردبیر و کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در گفت و گو با این شبکه درباره حوادث و ناآرامی های اخیر در شهر شارلوت گفت: هنگامی که تصاویر حوادث و ناآرامی های این شهر را می بینم مشکل می توان تصور کرد که همه آنها در آمریکا در حال اتفاق افتادن است.
این شبکه افزود برای نخستین بار نیست که ما شاهد این گونه خشونت ها در قبال سیاهپوستان در آمریکا هستیم. در واقع از سال 2014 تاکنون ما شاهد افزایش تنش های اجتماعی در قبال سیاهپوستان آمریکا بوده ایم. هر بار نیز سپاهپوستان در واکنش به اشتباهات مرگبار پلیس آمریکا اقدام به تظاهرات و اعتراض کرده اند.

گوتیه ریبینسکی در تحلیل این مساله گفت مشکل اصلی در این باره به حمل سلاح در جامعه آمریکا و شیوه آموزش ماموران پلیس باز می گردد. به نظر می رسد ماموران پلیس در آمریکا درباره اینکه در چه جایی باید تیراندازی و در چه جایی نباید تیراندازی کنند خوب آموزش نمی بینند.

این کارشناس در همین باره افزود ضرب المثلی در بین ماموران پلیس آمریکا وجود دارد با این مضمون که قضاوت شدن توسط 12 نفر بهتر از حمل شدن توسط شش نفر است. منظور این است که اگر کسی را بکشیم و از سوی 12 قاضی هیئت منصفه محاکمه شویم بهتر از آن است که کشته شویم و در تابو توسط شش نفر از اعضای خانواده و نزدیکان حمل شویم.

اما واقعیت امر آن است که در جامعه آمریکا به سیاهان به عنوان افرادی خطرناک نگاه می شود و از نظر اجتماعی و تاریخی نیز سیاه پوستان همیشه قربانی تبعیض نژادی بوده اند.

اینکه یک بار دیگر یک سپاهپوست از سوی پلیس سفید پوست آمریکا کشته می شود نشان می دهد نژادی پرستی در جامعه آمریکا نهادینه شده است.

این کارشناس افزود چیزی که در این باره تغییر کرده است شمار اشتباهات ماموران پلیس نیست بلکه انتشار تصاویر مربوط خشونت هایی است که در قبال سیاه پوستان روا داشته می شود و علت آن هم این است که امروز رسانه های ارتباط جمعی کار خود را به درستی انجام می دهند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار