معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد استان اصفهان گفت: نخستین همایش استانی سالمندان امداد اصفهان به مناسبت هفته سالمند برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کریم زارع با اشاره برگزاری همایش سالمندان و اینکه اکثر شرکت‌کنندگان در این همایش از شهرستان‌های استان اصفهان هستند، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این همایش از شهرستان‌های فلاورجان، شاهین‌شهر، اصفهان، خمینی‌شهر، برخوار، نجف‌آباد و اصفهان هستند، همچنین تعدادی از سالمندان شهرستان‌های فریدون‌شهر، خوانسار، تیران و کرون نیز حضور خواهند داشت.

وی با اشاره جامعه آماری 80 هزارنفری سالمندان تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان گفت: خدماتی که از سوی کمیته امداد برای سالمندان ارائه می‌شود شامل پرداخت مستمری ماهانه، خدمات درمانی و بیمه‌ای، اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و مذهبی است. 

معاون حمایت و سلامت اداره‌کل کمیته امداد استان اصفهان اضافه کرد: اولین همایش استانی سالمندان امداد اصفهان به مناسبت هفته سالمند که از 4 تا 10 مهرماه نام‌گذاری شده است باهدف تکریم از مقام سالمند برگزار می‌شود.

زارع گفت: ملاک‌های حضور سالمندان در این همایش شامل سالمندانی است که حافظ قرآن بوده و یا در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت داشته‌اند یا سالمندان کارآفرین که از طریق دریافت وام‌های خوداشتغالی خود و فرزندانشان به اشتغال مشغول شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین از سالمندان دارای فرزندان نخبه و فعال در عرصه‌های هنری و اجتماعی که دارای رتبه‌های استانی و یا کشوری هستند تقدیر ویژه خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت اداره‌کل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: همایش سالمندان امداد در 6 مهر ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر اصفهان همچنین مسؤولان استانی و 200 سالمند بالای 60 سال در تالار شهروند اصفهان برگزار می‌شود که در آن از 18 سالمند تقدیر ویژه خواهد شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.