وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت؛

سقوط تنها بالگرد استاندارد اورژانس كشور/ فايل صوتى فرانسوى پرده از پرونده كيارستمى برداشت

در هفته گذشته وزارت بهداشت تنها بالگرد استاندارد حمل بيمار خود و يكى از تكنسين‌هاى اورژانس را از دست داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت بهداشت در هفته اى كه گذشت يكى از تكنسين هاى اورژانس را به علت سقوط بالگرد از دست داد. از طرفى طبق قول سازمان نظام پزشكى، ٢٨ شهريورماه كيفرخواست پرونده كيارستمى نيز صادر شد.

تنها بالگرد استاندارد اورژانس كشور سقوط كرد/شهادات يك تكنسين اورژانس

پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور گفت: یک فروند بالگرد اورژانس 115 از مازندران در حال انجام ماموریت به سمت آمل حرکت کرده که در هنگام فرود به دلیل گرد و غبار فراوان و کاهش دید با ستون برق جاده برخورد و دچار سانحه شده است.

وی با اشاره به حضور چهار نفر در بالگرد، بیان کرد: در این سانحه یک تکنیسین اورژانس ۱۱۵ مازندران به شهادت رسید و سه نفر مصدوم شده اند.

محمدى عضو هيئت مديره انجمن فوريت هاى پزشكى گفت: هفته گذشته تيمى از شركت اتريشى به كشور آمدند و اين بالگرد كه تنها بالگرد متعلق به وزارت بهداشت بود را براى حمل بيمار استانداردسازى كردند.

كيفرخواست پرونده كيارستمى صادر شد/فايل صوتى فرانسوى پرده از ماجرا برداشت

ایرج خسرونیا رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه مرحوم کیارستمی توسط هواپیمایی خاص و بدون مجوز پرواز به کشور فرانسه منتقل شده و چنین پرونده پزشکی فرانسوی وی به دست دادسرای نظام پزشکی نرسیده، تأکید کرد: این در حالی است که به تازگی ارسال فایل صوتی که حاوی مطالبی به نقل از پزشک معارف فرانسوی است، نشان می‌دهد که طبق آن مرحوم کیارستمی در اثر خونریزی مغزی فوت کرده است.

تجهيزات پزشكى قاچاق تار و مار مى شود/با قاچاق بى رحمانه مبارزه مى كنيم

محمود بیگلر مدیرکل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو امحا کردن کالاهای قاچاق را دستور صریح مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: در صورت مشاهده تخلف مراکز درمانی و یا مطب ها در استفاده از کالاهای قاچاق و غیرمجاز، به سرعت برخورد می شود. 

وی با بیان اینکه هیچ چشم‌پوشی در مراکز و مطب های متخلف نخواهد شد، تصریح کرد: 2 مانور بزرگ پایش مراکز نیز در این راستا پیش بینی شده بود که یکی از آنها در سطح تجهیزات آزمایشگاهی انجام شد.

رشد ٣٠٠ درصدى ماموريت هاى اورژانس

محمد آقاجانی معاونت درمان وزارت بهداشت در مراسم چهل و یکمین سالروز تاسیس اورژانس که در سالن همایش های رازی برگزار شد، از افزایش هزار و 300 دستگاه آمبولانس طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد 380 دستگاه آمبولانس در گمرک بوده و 800 دستگاه نیز در حال ساخت است.

وى بیان کرد: از سال 84 تا 94 شاهد رشد 300 درصدی در انجام ماموریت های اورژانس بوده ایم.

خبر استعفاى يكى از معاونان وزير بهداشت من‌درآوردى بود

عباس زارع‌نژاد مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت در پی انتشار خبر استعفای معاون درمان وزیر بهداشت گفت: این خبر صحت ندارد.

زارع‌نژاد بیان کرد: این خبر هیچ پایه و اساسی نداشته و این شخص مسئول همچنین قصدی نداشته است.

٢٥ برند تجارى دوغ‌هاى بدون گاز زير ذره بين غذا و دارو
مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خبرداد:  تعداد ۲۶۹ نمونه از مجموع ۲۵ برند تجاری دوغ های بدون گاز غیرپروبیوتیک مورد بررسی قرار گرفت.

جنت پس از توضیح درباره «ناتاماسین» به عنوان یکی از انواع نگهدارنده های طبیعی صنعت غذا که از کشت میکروبی تحت فرآیند کنترل شده تخمیر حاصل می شود، گفت: پس از بررسى نمونه ها مشخص شد میزان نمونه های غیر منطبق از نظر میزان کپک و مخمر فقط ۵.۵ درصد و از نظر وجود «ناتامایسن» نیز صرفا ۱۰.۸ درصد بوده است.

انتهاى پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار