ستارپور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت : سازمان اتوبوسرانی شهرداری با انجام بازسازی و تعمیرات اساسی اتوبوس های درون شهری 40 درصد آلودگی هوا راکاهش داده و اعتبار صرف شده به این کار 25 میلیارد ریال می باشد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدستارپور با بیان اینکه تلاش مجموعه شورا اسلامی شهر و شهرداری جهت کاهش آلودگی شهر بخصوص بازسازی ناوگان حمل و نقل شهری است ، گفت : از تعداد 323 دستگاه اتوبوس درون شهری 230 دستگاه قابل بازسازی و تعمیرات اساسی هستند که در جریان سال جاری تعداد 82 دستگاه از آنها بازسازی شده و بقیه تا پایان سال جاری در برنامه سازمان اتوبوسرانی قرار دارند .

وی میانگین هزینه بازسازی هر دستگاه را 250 میلیون ریال اعلام کرد و افزود : این هزینه ها شامل تعمیرات کامل موتور ، صافکاری ، رنگ آمیزی ، تعویض صندلی های داخل اتوبوس ، تزئینات و شیشه ها می باشد و تا کنون 25 میلیارد ریال اعتبارهزینه شده است .

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست گفت : تعمیرات توسط خود پرسنل تعمیرگاه سازمان انجام گرفته و معادل یک پنجم هزینه تمام شده خارج از سازمن بوده است .

ستارپور اظهار داشت : شستشوی اتوبوس ها هر هفته یکبار و شستشوی داخل اتوبوس ها با مواد شوینده هر سه ماه یکبار انجام می گیرد .

وی در پایان افزود : رانندگان اتوبوس های ملکی سازماناز لباس فرم و متحدالشکل استفاده می کنند و با کمک مالی شهرداری کلیه رانندگان بخش خصوصی نیز ملبس به لباس فرم خواهند شد .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.