دیدار اوباما و نتانیاهو در نیویورک؛

اوباما: روابط اسرائیل و آمریکا هیچ‌گاه متزلزل نمی‌شود/نتانیاهو: اسرائیل بهترین دوست آمریکاست

شبکه تلویزیونی سی ان ان از دیدار باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سی ان ان ، اوباما در این دیدار بر موضع واشینگتن مبنی بر راه حل دو کشور در اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که رژیم متبوعه‌اش دیروز از سوی اوباما به اشغالگری متهم شده بود، به دیدار رئیس‌جمهور آمریکا رفت و گفت که اسرائیل بهترین دوست آمریکا است.

در شروع این ملاقات در حاشیه اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل ، اوباما به خبرنگاران گفت : امریکا امیدوار است که بتواند راه برقراری صلح بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها را هموار سازد. 

نتانیاهو در ابتدای دیدار به کمک‌های نظامی اخیر آمریکا اشاره کرده و گفت: «کمک نظامی آمریکا توان اسرائیل برای دفاع از خود با تکیه بر خود را تضمین می‌کند؛ متشکرم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: «اسرائیل دوستی بهتر از آمریکا و آمریکا دوستی بهتر از اسرائیل ندارد.»

نتانیاهو به تمام شدن دوره ریاست‌جمهوری‌اش تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: «من هیچ وقت دست از تلاش برای ایجاد صلح برنمی‌دارم. صدای شما حتی پس از اتمام دوره ریاست‌جمهوری هم شنیده خواهد شد. همیشه از حضور شما در اسرائیل استقبال می‌کنیم.»

اوباما که دیروز از اسرائیل انتقاد کرده بود، سخنان خود را از موضع نزدیک شدن مجدد به اسرائیل و شهرک‌نشینانش شروع کرد و گفت: «همه مردم آمریکا و خود بنده به شیمون پرز فکر می‌کنیم و امیدواریم زودتر بهبودی حاصل کند.»

اوباما افزود: «روابط اسرائیل و آمریکا هیچ‌گاه متزلزل نخواهد شد. کمک نظامی ما، همه توانایی‌های مورد نیاز را به آن خواهد داد.»

رئیس‌جمهور آمریکا به دعوت نتانیاهو هم پاسخ داد و گفت: «بعد از (اتمام دوره) ریاست‌جمهوری به اسرائیل خواهم آمد چون زیباست.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار