16 درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی مستعد آسیب‌های اجتماعی هستند

مدیر کل دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت از مستعد بودن 16 درصد دانشجویان دانشگاه پزشکی سراسر کشور به آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

16 درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی مستعد آسیب‌های اجتماعی هستندجلال نژادجواد مدیر کل دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پایش سلامت دانشجویان گفت: تا سال گذشته پایش سلامت فقط برای دانشجویان جدید‌الورود انجام می‌شد اما امسال قرار است که طی این طرح 180 دانشجو از نظر سلامت روحی و روانی مورد پایش قرار گیرند.

وی ادامه داد: تا سال گذشته طرح پایش سلامت بر اساس 28 شاخه از نظرت سلامت روانی انجام می‌شد اما امسال با استفاده از طرحی دانشجویان بر اساس پاسخ‌دهی به 160 سوال به شکل عملیاتی از نظر سلامت روانی مورد پایش قرار می‌گیرند و افرادی که دچار بیماری‌ها روحی و روانی یا مستعد آسیب‌های اجتماعی باشند، شناسایی و به مرکز مشاوره دانشگاه مربوطه معرفی می‌شوند.

نژاد‌جواد با بیان اینکه به طور کلی 2 درصد از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دچار مشکلات جدی روحی و روانی هستند و نیاز به پیگیری جدی دارند، اظهار داشت: 16 درصد دانشجویان هم مستعد آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، بزهکاری، اضطراب و اسکیزوفرنی هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار