تولید کاتالیست های صنعتی حوزه نفت و گاز در کشور

مدیرعامل شرکت فناور در حوزه نفت و گاز گفت: با تولید کاتالیست های صنعتی در حوزه نفت و گاز در کشور انحصار این ماده با ارزش در دنیا شکسته شد.

امیرهومن کریمی وثیق مدیرعامل یک شرکت فناور در حوزه نفت و گاز در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به رفع انحصار تولید کاتالیت‌های صنعتی نفت و گاز اظهار داشت: محصولات این شرکت باعث شد تا ایران به جمع معدود کشورهای تولید کننده کاتالیست در جهان پیوسته و تولید این محصولات را از انحصار خارج کند.

وی ادامه داد: كاتاليست‌های توليدی اين شركت در مقايسه با نمونه‌هاي خارجي، از كيفيت مطلوب و کاملا قابل رقابت برخوردار هستند و واحدهایی که از کاتالیست های تولیدی این شرکت استفاده کرده‌اند، از کارایی این محصولات رضایت داشته‌اند.

کریمی یاد آور شد: کاتالیست ریفرمینگ اولیه با بخارآب، کاتالیست پتاس دار ریفرمینگ اولیه با بخارآب و کاتالیست فعال احیاء مستقیم آهن را از کاتالیست‌های تولید شده در ابعاد صنعتی این شرکت بوده که این کاتالیزر ها به صورت نیمه فعال احیا می شود.

مدیر عامل این شرکت فناور عنوان کرد: کاتالیست‌های دیگری چون پیش ریفرمینگ، کاتالیست سنتز اسید سولفوریک و کاتالیست سنتز گاز اندوترمیک در ابعاد صنعتی تولید می‌شوند.

وی گفت: محدودیت های موجود در انتقال گاز طبیعی با خط لوله به مصرف کنندگان جهانی، احداث واحدهای GTL با ظرفيتهای بالاي توليد می تواند بعنوان گزينه اي منطقی و سود آور در بهره برداري از ذخاير گازي كشور مطرح باشد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار